بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
اقبال شاکری:
یک عضو پیشین شورای شهر تهران معتقد است: اداره شهر تهران نیاز به افرادی کاردان، شایسته و آگاه دارد و افراد کم سابقه و کم تجربه اعضای شورای شهر که امروز در حال مدیریت کلانشهر بین المللی تهران هستند باید بدانند که تهران با توییتر و اینستاگرام اداره نمی شود.
تدبیر24»اقبال شاکری، عضو سابق شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار اکوناپرس با اشاره به عملکرد شورای شهر دو دوره پنجم، گفت: در تاریخ مدیریت شهری پایتخت یک تجربه تلخی به نام شورای اول وجود دارد که باعث شد متأسفانه اولین دوره پارلمان شهری به عنوان بخشی از مردم سالاری دینی تا سطح شهری با شکست مواجه شود.

او با بیان این که یکدست بودن شورای شهر اول از نظر سیاسی و حضور یک طیف سیاسی خاص در مجموعه مدیریت شهری باعث می شود تا منافع حزبی و انتخاباتی بر منافع مردم و انگیزه خدمت رسانی تأثیر گذارد،افزود: چنین منفعت طلبی باعث می شود تا کارکردهای ناموفق شورا بیش از پیش بروز کرده و درنهایت پارلمان شهری همانند دوره اول به انحلال کشیده شود.

شاکری با بیان این که این روزها نگرانی دلسوزان مردم و کسانی که دغدغه خدمتگذاری به آنها را دارا هستند، این است که مدیران شهری وجهه همت خود را در جهت رفع مشکلات پایتخت به کار گرفته تا زندگی بهتری در شهر ایجاد شود،ادامه داد: نگرانی نام برده از این جهت است که روند فعالیت شورای شهر پنجم بیانگر این مهم است که گویا شورای اول باردیگر در حال تکوین است.

این عضو پیشین شورای شهر تهران با بیان این که گویا مجموعه ای از اختلافات متعدد میان احزاب بیرون و درون شورا در حال بروز و تقویت است،اظهار کرد: به نظر می رسد که این احزاب یاد شده در حال تحمیل دیدگاه ها، نظرات و خطوط سیاسی خود به اعضای داخل پارلمان شهری هستند و چنین مسأله ای باعث می شود تا شورای شهر از هدف اصلی خود دور شده و با تصمیمات غیر تخصصی و غیر کارشناسی به پایگاه مدیریت شهری لطمه وارد کند.

او همچنین با اشاره استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران،ادامه داد: انتخاب شهرداری که پس از 6 ماه استعفا داد نشان دهده نوعی انتخاب نامطمئن و نادرست از سوی اعضای شورای شهر است و همین موضوع امروز عامل ایجاد نگرانی از بابت انتخاب شهردار جدید است،چراکه ممکن است که شهردار جدید هم پس از مدتی کوتاه با استناد به همان فشارهای خارجی که در حال تحمیل شدن به مدیران شهری است،بهانه آورده و استعفا دهد و پس از آن شاهد استعفاهای زنجیره ای خواهیم شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر این که شورای شهر باید به شعارهای خود به مردم و تعهداتی که در ایام انتخابات پذیرفته است،بازگردد و از منافع سیاسی و حزبی خود دوری کند،بیان کرد: همین امروز چیزی حدود 8 ماه از کار شورای شهر پنجم گذشته است و اگر روند امور بر همین منوال باشد،مدیران شهری تمام زمان خود را از دست داده و درنهایت افسوس یک انتخاب نادرست برای مردم باقی خواهد ماند.

این عضو پیشین شورای شهر تهران با بیان این که اداره شهر تهران نیاز به افرادی کاردان، شایسته و آگاه دارد،افزود: افراد کم سابقه و کم تجربه اعضای شورای شهر که امروز در حال مدیریت کلانشهر بین المللی تهران هستند باید بدانند که تهران با توییتر و اینستاگرام اداره نمی شود.

شاکری در ادامه با بیان اینکه اختلافات میان اعضای شورای شهر و احزاب حامی آن ها فقط به انتخاب شهردار اختصاص ندارد و در موضوعات دیگری هم ریشه دارد،اظهار کرد: پیشنهادی که می توان به این دوستان ارائه داد این است که دست از لجبازی با محسن هاشمی رفسنجانی برداشته و با شهردار شدن او موافقت کنند. نه آن که به منظور جلوگیری از ورود فردی باتجربه در مدیریت شهری نظیر مهدی چمران از شهردار شدن فردی شایسته نظیر هاشمی هم جلوگیری کنند.

او با اشاره به چینش شورای شهر چهارم با بیان این که در آن زمان که اداره شهر در دست اصولگرایان بود نیمی از جمعیت شورا را اصلاح طلبان تشکیل می دادند،خاطرنشان کرد: هراس و واهمه اعضای شورای شهر از ورود شخصیتی اصولگرا به پارلمان شهری می تواند شائبه سیاسی کاری به جای خدمت رسانی به مردم را در ذهن ها ایجاد کند.

منبع: اکونا پرس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها