بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: ۵ هزار میلیارد تومان بدهی آموزش و پرورش به معلمان از سال ۸۸ تا ۹۶ تجمیع و به سال ۹۷ منتقل شده است.
تدبیر24»حسین مقصودی در نشست علنی امروز سه شنبه (28 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود،اظهارداشت:ابتدا حمله وحشیانه فرانسه،انگلیس و آمریکا به کشور سوریه محکوم می کنم و از جامعه جهانی می خواهم که حاکمان این کشورها را به دلیل ارتکاب این جنایت جنگی محاکمه نمایند؛زیرا آن‌ها جامعه بشری را جنگل فرض ‌می کنند و تمام قوانین بین‌المللی را نادیده گرفته‌اند.

نماینده مردم سبزوار درمجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر ارزش‌هایی که برای آن قیام کرده‌ایم را فراموش کنیم با هر سلیقه سیاسی نمی توانیم کاری را از پیش ببریم.

وی افزود: اوضاع جهان و منطقه‌ای ایجاب می کند تا به سمت کار جهادی برویم، امروز آمریکا آن کشور سابق نیست، عربستان اندک خبر سیاسی ندارد و ترکیه نیز همانند گذشته در تعاملات بین المللی مورد اعتماد نیست،در این منطقه پرآشوب هیچ قدرت بین‌المللی نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران  را با خطر مواجه کند،مگر تفرقه و کشمکش‌های بی ثمر سیاسی،منشا این تفرقه ها خروج از اندیشه های امام و رهبری است.

مقصودی ادامه داد:دروازه ورود به توسعه در تمام کشورهای پیشرفته نگاه ویژه به آموزش و پرورش است،رمز پیشرفت توجه به معلم و کلاس درس است، ولی در ایران از آن غافل شده ایم.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت:عقب ماندگی حقوق معلمان، بدهی آموزش و پرورش مربوط به امسال و دیروز نیست، حدود 5 هزار میلیارد تومان بدهی آموزش و پرورش به معلمان از سال 88 تا 96 تجمیع و به سال 97 منتقل شده است ، از رئیس جمهور می خواهم با نگاهی ویژه این بدهی را پرداخت کنند.

وی افزود:صدای معلمان امروز صدای اعتراض به نظام نیست،امروز معلمان قربانی نگاه بی عدالتی رئیس جمهور، دولت و مجلس شده اند و اعتراض آن ها به این بی عدالتی است.

مقصودی ادامه داد: می خواهم از این تریبون صدای اعتراض کشاورزان، روستائیان، دامداران، عشایر را به گوش رئیس جمهور نمایندگان دولت برسانیم. چرا که هیچ کس صدای این مظلومین را نمی شنود. صدای مدرس را عده ای قلیلی شنیدند اما در تاریخ ثبت و ضبط شد و امروز آن را قضاوت می کنیم. باشد که صدای اعتراض ما هم به عنوان عده ای قلیل و اندک در تاریخ ثبت شود و آیندگان قضاوت کنند. من یک روستازاده هستم پدرم هنوز در روستایی محروم زندگی می کند. جناب آقای وزیر جهاد کشاورزی با نیروهای منابع طبیعی کاری با مردم روستاهای من کرده اند که حکومت مغول در دوران سیصد ساله حکومت خود نکرد. مردم روستاها را تخلیه و فرار کرده اند. امروز به جای بوسیدن دست کارگر بر دستان آن ها غل و زنجیر می زنیم.

نماینده مردم سبزوار درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جناب آقای وزیر جهاد قنات های روستاها را که جزء آثار تاریخی کهن ایران دارد به حال خود رها کرده و در حال از بین رفتن است، گفت: از رئیس جمهور محترم و نمایندگان عزیز درخواست داریم که به درد باغداران برسند همان باغدارانی که به خاطر سیاست های غلط میوه های آن پوسیده شد و درختان خود را قطع کردند. پیازکارانی که پیاز خود را به نشانه اعتراض در خیابان ها پهن کرده و دامداری که به نشانه اعتراض شیر دام و گاو خود را در کف خیابان ها پهن کردند. اعتراض مرغداران را شنیدیم که با یک نوسان قیمت در مرغ و خوراک مرغ گروه گروه ورشکست شدند، گندم کاران پول به موقع خود را می خواهند، رئیس جمهور و وزیر جهاد پُز خودکفایی گندم را دادند مدال و جایزه به هم دادند؛اما اصل گندمکار بیچاره را به حال خود رها کرد.

وی افزود:نمایندگانی که امروز درد مردم را به گوش مسئولان نرسانند وکیل ملت نیستند؛وکیل دولت هستند آقای رئیس جمهور، آقای جهانگیری،نمایندگان و افراد چاپلوس و دروغ گو را از اطراف خود دور کنید. نمایندگانی که از ترس رد صلاحیت شدن برای دوره بعد و یا به امید وزیر و معاون وزیر شدن پیام مردم و صدای مردم را به گوش رئیس جمهور و وزرا نرسانند نماینده ملت نیستند بلکه خائن به ملت هستند هنوز فرصت هست هنوز ناامید نیستیم. بیایید به شعارهای ارزشی اول انقلاب در عمل برگردیم.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس گفت:بر مبنای اندیشه های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری و عمل به سوگند و قرآن با مبانی اصولگرایی به سمت اصلاحات واقعی حرکت کنیم در کنار مردم و با مردم در میان آن ها باشیم، بیایید با مردم آشتی کنیم.

وی افزود: از وزرای  اطلاعات، ارتباطات،کشور و دفاع به دلیل ایجاد امنیت و در کشور و مرزها تشکر ویژه می نمایم.اما از رئیس جمهور محترم خواهش می کنم صدای نمایندگان را در رأی به وزیرکار که با یک رأی باطله، رأی آورد،بشنود اگر وزیرکار را نمی تواند برکنار کند حداقل وزارت کار را به وزارت بیکاری تغییر دهد.آقای رئیس جمهور کابینه فرسوده را بازسازی کنید و از جوانان در وزارت خانه ها استفاده نمایید

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید صدای واقعی مردم را بشنوند، افزود: وزارت اقتصاد ،بانک مرکزی، وزارت رفاه، وزارت جهاد کشاورزی شما توانایی اداره و مدیریت این وزارتخانه ها را ندارند.برای چابک سازی دولت و توجه به مناطق محروم لازم است که استان خراسان رضوی حداقل به 3 استان تقسیم شود.

مقصودی گفت: از بانک مرکزی می خواهم موسسه و اعضای موسسه ثامن الحجج(ع) را بر مبنای عدالت و حق تعیین تکلیف نمایند با اطلاعات موثق می گوییم این موسسه مالی و اعتباری هیچ کمبود و کسری مالی ندارد؛صدها نفر را به دلیل سوءمدیریت بانک مرکزی در موسسه ثامن الحجج(ع) بیکار کردید و متاسفانه سپرده گذاران را تعیین تکلیف نمی کنید. سیستم مالیاتی در سبزوار بسیار ناعادلانه و ظالمانه است و باعث تعطیل شدن اصناف و کسب و کارهای کوچک و بزرگ شده و این در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و با این روش شعار تولید داخلی تحقق و عملی نخواهد شد. از رئیس جمهور محترم تقاضا دارم که برای شوراهای روستا حقوق و مزایا مشخص نماید برای دهیاران امنیت شغلی ایجاد کند بیمه شوراهای روستا و شهر را مشخص نمایید.
برچسب ها: تدبیر24 ، عقب ماندگی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها