بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست کویت برای تعویق در برگزاری نشست شورای ملی فلسطین را رد کرد.
تدبیر24»شیخ صباح احمد جابر صباح، امیر کویت در حاشیه اجلاس سران عرب در شهر ظهران عربستان با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد و از او خواست که نشست شورای ملی که قرار است اواخر ماه آوریل جاری برگزار شود، تا زمان توافق با گروه‌های دیگر فلسطینی برای مشارکت در این نشست به تعویق انداخته شود.

این روزنامه گزارش داد، عباس بر برگزاری نشست شورای ملی در موعد مقرر تأکید دارد و مخالف هر گونه طرحی برای به تعویق انداختن این نشست است. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در توجیه این موضع خود اعلام کرد: اکنون زمان حساسی است و نمی‌توان این نشست را به تعویق انداخت.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، روزنامه الانباء به نقل از یک مسئول بلندپایه فلسطینی اعلام کرد که عباس با میانجیگری کویت در مسأله آشتی ملی و پایان شکاف داخلی مخالفت کرده است و به نظر می‌رسد که دوست دارد با طرح آمریکایی برای حل منازعه فلسطین همکاری کند و نمی‌خواهد هیچ مانعی بر سر راه آن قرار گیرد.

این مسئول فلسطینی خاطر نشان کرد که در صورت برگزاری نشست شورای ملی در اواخر ماه آوریل جاری، عباس عملا نشان خواهد داد که اعتقادی به مشارکت ملی با دیگر گروه‌های فلسطینی ندارد و در نتیجه به تنهایی تحت فشارهای طرف‌های خارجی قرار خواهد گرفت و در این شرایط، به راحتی در برابر فشارهای رژیم صهیونیستی تسلیم خواهد شد.

این روزنامه کویتی نوشت، نشست شورای ملی فلسطین نخواهد توانست باعث تحقق وحدت ملی و مقابله با تلاش‌های اسرائیل برای پایان دادن به مساله فلسطین شود بلکه تنها هدف آن تمدید دوره ریاست عباس بر تشکیلات خودگردان و تداوم حضور وی در این سمت بوده که عملا محقق شده است.

از سوی دیگر، رامی حمدالله، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (چهارشنبه) با تکرار ادعاهای اخیر محمود عباس درباره غزه اعلام کرد: همان‌طوری که رئیس تشکیلات گفته است، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) باید غزه را به صورت کامل به ما تحویل دهد و در غیر این صورت، هیچ اقدامی در این منطقه صورت نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین، رامی حمدالله در جریان یک کنفرانس امنیتی در اریحا اظهار کرد: عباس به حماس اعلام کرده است که باید تمامی مسئولیت‌ها به یک‌باره تحویل داده شود و نه به صورت تکه تکه؛ به ویژه در زمینه امنیت، دریافت مالیات و گذرگاه‌ها.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد: همه مسئولیت‌ها باید یک‌جا واگذار شود تا ما هم همه مسئولیت‌ها را قبول کنیم و تحویل مسئولیت‌ها به صورت جدا از هم امکان‌پذیر نیست.

برچسب ها: تدبیر24 ، عباس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها