بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
پایان کار پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان با نکات مهمی همراه بود که نمی‌توان بی‌تفاوت از کنارشان عبور کرد. آیا در پرسپولیس همه‌چیز مرتب است؟ کاش باشد، وگرنه واقعا حیف است که بهار این تیم رویایی، همین‌قدر کوتاه و گذرا باشد.
تدبیر24»روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «پرسپولیس هفته آخر دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا را هم با پیروزی یک بر صفر پشت‌ سر گذاشت تا با ۱۳امتیاز در صدرجدول گروه سوم قرار بگیرد و به‌ عنوان تیم اول به دور بعد صعود کند. بنابراین سرخپوشان روزهای ۱۷ و ۲۴اردیبهشت دو بازی رفت و برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی را برگزار خواهند کرد. حریف پرسپولیس در این مرحله الجزیره امارات است. همان‌طور که برانکو و بازیکنان پرسپولیس پس از بازی با السد آرزو کرده بودند، الجزیره امارات حریف سرخپوشان شد تا بازی رفت در امارات و بازی برگشت در تهران برگزار می‌شود که خیلی ایده‌آل است. پایان کار پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان با نکات مهمی همراه بود که نمی‌توان بی‌تفاوت از کنارشان عبور کرد.

نگرانی برای ادامه مسیر

به جدول که نگاه می‌کنید همه‌ چیز عالی است؛ پرسپولیس برای اولین‌ بار در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا به‌ عنوان تیم نخست از مرحله گروهی صعود کرده، همچنین ۱۳امتیاز بیشترین امتیازی است که این تیم در ادوار لیگ قهرمانان در مرحله گروهی به‌ دست آورده، به علاوه قرمزها از شش بازی در پنج مسابقه کلین‌شیت کردند که یک رکورد عالی است. پس همه‌ چیز مطلوب به‌ نظر می‌رسد، اما واقعیات درون زمین مسابقه، همین‌قدر فوق‌العاده نیست. پرسپولیس در نیمه اول بازی با السد کیفیت نسبتا خوبی داشت. به نظر می‌رسد گل به خودی زودهنگامی که مرتضی پورعلی‌گنجی زد، تا پایان وقت نخست السدی‌ها را در شوک نگه داشت. نیمه دوم اما سناریوی متفاوتی داشت و هر چه زمان پیش رفت، تیم قطری فشار بیشتری برای جبران نتیجه آورد. بدون‌ شک پرسپولیس در این نیمه خوش‌اقبال بود که اندوخته‌اش را حفظ کرد. السدی‌ها یک توپ به تیر دروازه زدند، دو موقعیت عالی دیگر داشتند و یک گل سالم هم به‌ثمر رساندند که کمک‌داور به اشتباه آن را آفساید اعلام کرد.

به علاوه جلال حسینی هم در اواسط این نیمه باید کارت زرد دوم را می‌گرفت و اخراج می‌شد. واقعیت آن است که به سختی می‌توان در همه بازی‌ها تا این حد خوش‎‌اقبال بود و همین مساله هواداران را نگران کرده. مدت‌ها است که گفته می‌شود پرسپولیس شادابی گذشته را ندارد که بخشی از این مساله به تصمیمات فنی برانکو هم مربوط است. غضب او علیه محسن مسلمان همچنان ادامه دارد و به این ترتیب هافبک بازیساز پرسپولیس در دیدار با السد هم به میدان نرفت. بشار رسن هم که دیگر بازیساز قرمزها محسوب می‌شود، به‌ دلایل نامعلومی از برنامه‌های ایوانکوویچ خارج شده. در این بازی محسن ربیع‌خواه و فرشاد احمدزاده هم غایب بودند اما برانکو برای پر کردن جای خالی آنها تصمیمات بحث‌برانگیزی گرفت.

استفاده همزمان از سه هافبک دفاعی یعنی کامیابی‌نیا، حسین ماهینی و نوراللهی یکی از این تصمیمات بود؛ هر چند نوراللهی در سمت چپ خط میانی به میدان رفت. برانکو مثل داربی برگشت تهران بار دیگر وحید امیری را به سمت راست خط میانی برد تا جای خالی احمدزاده را پر کند اما وحید مثل همان روز نمایش کم‌اثری داشت. همچنین از علی علیپور چند ماه قبل هم خبری نیست و این بازیکن که پس از نیمکت‌نشینی گادوین منشا به‌ شدت افت کرده، بار دیگر بازی بدی ارائه داد. در مجموع شاید تنها چهره شاخص پرسپولیس در این بازی صادق محرمی بود که با نفوذهای بی‌نقصش بارها خط دفاعی حریف را شکافت. آیا پرسپولیس با این وضعیت می‌تواند به تکرار صعود پارسال به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان امیدوار باشد؟

خبری از جشن نبود

بازیکنان پرسپولیس پارسال و تا میانه‌های امسال هر مسابقه‌ای را که با پیروزی پشت‌ سر می‌گذاشتند، پس از بازی مقابل تماشاگران خودی می‌ایستادند و با تشویق ایسلندی جشن و پایکوبی به راه می‌انداختند، اما الان مدت‌هاست که خبری از این کارها نیست. در اردوگاه قهرمان همه سگرمه‌ها درهم است. بعد از بازی با پدیده که قهرمانی پرسپولیس مسجل شد، کسی ایسلندی نزد و همین اتفاق پس از بازی با السد هم تکرار شد. همچنین در میکسدزون هم جلال حسینی به‌ عنوان کاپیتان و بزرگ‌تر تیم، مراتب ناراحتی بازیکنان بابت جرایم مالی در نظر گرفته شده در دوران مدیریت طاهری را با خبرنگاران در میان گذاشت. او که قبلا قرص و محکم از تمدید قرارداد همه بازیکنان حرف می‌زد، این‌ بار از پاسخ‌دادن به سوال مشابه طفره رفت. آیا در پرسپولیس همه‌چیز مرتب است؟ کاش باشد، وگرنه واقعا حیف است که بهار این تیم رویایی، همین‌قدر کوتاه و گذرا باشد.»

برچسب ها: تدبیر24 ، قهرمان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها