بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
چندی پیش پرونده‌ای در خصوص تخلفات صورت گرفته توسط دولت‌های نهم و دهم در مجلس مورد بررسی قرار گرفت که مربوط به واردات بنزین توسط دولت بود.
تدبیر24»درباره طرح سوال از وزیر دادگستری دریاره مسائل اخیر، باید اذعان کرد اگرچه سوال شونده یعنی شخص وزیر دادگستری به طور مستقیم در این زمینه اختیاراتی ندارد ولی به دلیل نبودن سازوکارهای مستقیم، برای پاسخگویی در خصوص چنین مسائلی به وزیر دادگستری رجوع می‌شود. جامعه شاهد این موضوع هست که از چند سال قبل تاکنون موارد متعددی از تخلفات صورت گرفته توسط دولت‌های نهم و دهم مطرح شده و برای برخی نیز پرونده تشکیل شده اما به این پرونده‌ها رسیدگی نشد و اگر شد، اخبار آن منتشر نشده است. چندی پیش پرونده‌ای در خصوص تخلفات صورت گرفته توسط دولت‌های نهم و دهم در مجلس مورد بررسی قرار گرفت که مربوط به واردات بنزین توسط دولت بود. در این پرونده شخص رئیس جمهور سابق و تعدادی از اعضای دولت و همچنین فرمانده سابق نیروی انتظامی درگیر بودند. در پرونده واردات بنزین که دیوان محاسبات در آن ورود کرده از سال 89 تا به امروز نتیجه مشخصی اعلام نشده و همچنان بلاتکلیف باقی مانده است. همچنین تعدادی از پرونده‌های مربوط به اختلاس همچنان بدون نتیجه و بلاتکلیف هستند. همچنین پرونده سعید مرتضوی که از سال 88 تا امروز مطرح بوده با تلاش اولیای دم عاقبت به سرانجام رسید اما تا این لحظه حکم او اجرا نشده است. بدون شک برای جامعه این جواب قانع کننده‌ای نیست که بگوییم او را گیر نیاوردیم! و او به رغم صدور حکم آزاد است. یکی دیگر از این موارد که برای جامعه و مردم ایجاد شبهه کرده است، رسیدگی به قاری مشهور بود که تبرئه ‌شد. برخی رفتارها در جامعه این باور را به وجود می‌آورد که برخی دستگاه‌ها در خصوص تخلفات نگاهی دوگانه دارد به این معنا که در خصوص برخی تخلفات تعلل وجود دارد در حالی که در خصوص دیگر افراد این روند به سرعت طی می‌شود. پس از ماجرای جشن برج میلاد شاهد و حواشی ایجاد شده در آن، بدون آنکه بررسی در خصوص این برنامه و متولیان آن صورت گیرد، آقای نجفی مورد پرسش قرار می‌گیرد. نگاهی به برخی رویدادها نشان می‌دهد که برخی دستگاه‌های رسیدگی کننده آنچنان که مطلوب جامعه باشد، عمل نمی‌کنند و نمایندگان به عنوان وکلای ملت وظیفه دارند این امور را پیگیری کنند البته باید مسئولان در محضر ملت پاسخگو باشند.



محمود صادقی، نماینده مجلس دهم
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها