بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
ناسا قرار است فضاپیمای "اینسایت"(InSight) را به فضا ارسال کند تا بخش‌های داخلی سیاره مریخ را مطالعه کند.
تدبیر24»یکی از ماموریت‌های اصلی فضاپیمای "اینسایت"(InSight) این است که فعالیت‌های "لرزه‌ای" مریخ را تشخیص دهد. این در حالی است که تاکنون هیچ گونه فعالیت لرزه‌ای در این سیاره دیده نشده است.

دانشمندان ناسا امیدوارند، سطح زیرین مریخ را مطالعه کنند تا دریایند چگونه ممکن است سیاره سرخ میدان مغناطیسی خود را از دست دهد.

این برای اولین بار در 4 دهه اخیر است که ناسا به بررسی زلزله در سیاره‌ای دیگر خواهد پرداخت. فضاپیمای "اینسایت" دارای سه ابزار خواهد بود که امکان بررسی دقیق‌تر و نزدیک‌تر بخش‌های داخلی مریخ را فراهم خواهند ساخت. یکی از این ابزارها "لرزه‌سنج" است که محققان امیدوارند بتواند لرزه‌های مریخ را تشخیص دهد. 

پیش از این، ناسا برای بررسی سطح زیرین مریخ دو فضاپیما به فضا ارسال کرده بود که حاوی "لرزه سنج" نیز بودند. ولی این دو ماموریت با شکست موجه شدند. زیرا لرزه سنج یکی از آنها به درستی کار نکرد و دیگری نیز سیگنال‌های دقیقی ارسال نکرد.

این فضاپیما همچنین "ضخامت" و "ترکیب" پوسته، گوشته و هسته مریخ را اندازه گیری خواهد کرد. هدف از بررسی این موارد، تشخیص وجود "تکتونیک صفحه‌ای‌"  در بخش‌هایی از این سیاره است.

" اینسایت‌" مجهز به یک "حرارت سنج"خواهد بود که مقاوم به گرما است و وظیفه آن اندازه گیری میزان و سرعت گرمای خروجی از مریخ است. هدف از بررسی میزان گرمای خروجی از مریخ، دستیابی به فعالیت‌های آتشفشانی آن است.

دو سال پیش ماموریت "اینسایت" به علت وجود نشتی در خلاء "لرزه سنج" این فضاپیما، لغو شد و برای تعمیر این اختلال به سال 2018 موکول شد.

براساس روزشمار ناسا، این فضاپیما 14 روز دیگر، در تاریخ 5 مه به مریخ ارسال خواهد شد.

برچسب ها: تدبیر24 ، زلزله
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها