بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۰۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه از مشاهده پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده "بوزین و مرخیل" خبر داد.

تدبیر24»محمداخگرزاده گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی برای اولین بار در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل از توابع شهرستان پاوه استان کرمانشاه مشاهده شد.

838353_885

وی با بیان اینکه چندین سال متوالی گزارشات مکرر و اخباری مبنی بر حضور گونه‌ای پلنگ در نقاط مختلف از زیستگاه‌های بکر و غنی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در بخش باینگان ارائه می‌شد، اظهار کرد: برخی از دامداران، کشاورزان وساکنان روستاهای اطراف و محیطبانان منطقه این گونه کمیاب و با ارزش را حین تردد وگذار از فاصله دور و نزدیک به عینه مشاعده کرده بودند.

به گفته رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه، به دلایلی ثبت تصویر این گونه تاکنون میسر نشده بود، تا اینکه اخیرا با همکاری مستندسازان صدا و سیما و محیط زیست و محیط بانی با نصب دوربین تله‌ای و استفاده از طعمه دو لاشه بز که روز قبل توسط دو قلاده پلنگ در همان حوالی مورد حمله قرار گرفته بود، تصاویر این گونه با ارزش ثبت شد.

اخگرزاده پلنگ ایرانی را بزرگترین یا یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ دانست که بومی غرب آسیا است و در فهرست جانوران در معرض انقراض " آی یوسی ان " قرار دارد.

وی تصریح کرد: به دلیل تخریب زیستگاه‌هایی که ایجاد شده مدتی بود پلنگ ایرانی را در استان کرمانشاه مشاهده نکرده بودیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها