بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعات نشان می‌دهد افرادی که محکم با دیگران دست می‌‌ دهند در حل مساله، تست‌های هوش و قدرت استدلال از عملکرد بهتری دارند و قوی‌تر هستند.
 تدبیر24»قدرت بدنی یک فرد در دوران میانسالی معیاری بر سلامت مغز او به شمار می‌رود. محققان در مطالعات اخیر به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که هنگام دست دادن، دست شما را محکم می‌گیرند در حل مساله، تست‌های هوش و استدلال قدرتمندتر عمل می‌کنند و زمان واکنش سریع تری دارند.

داده‌های به دست آمده از 475 هزار نفر نشان می‌دهد افرادی که ماهیچه‌های دست قوی‌تری دارند، از مغز سالم‌تری برخوردارند. محققان دانشگاه منچستر بر این باورند که ورزش کردن راه مناسبی برای تقویت عملکرد مغزی است.

این در حالی است که تحقیقات قبلی حاکی از آن بود افرادی که فشار دست آنها هنگام دست دادن با دیگران کمتر است، احتمال تخریب سلول‌های ماده سفید رنگ داخل مغز آنها بیشتر است. این سلول‌ها مانند کابل‌هایی برای برقراری ارتباط بین نقاط مختلف مغز عمل می‌کنند.

نتایج به دست آمده بیانگر آن است، افرادی که محکم دست می‌دهند، توانایی حل مساله منطقی تر را در دو دقیقه دارند و اعداد بیشتری را به خاطر می‌سپارند و نیز واکنش‌های سریع تری در مقابل محرک‌های بصری از خود نشان می‌دهند.

در واقع، دانشمندان به ارتباط مستقیمی بین قدرت عضلانی و سلامت مغز دست یافته‌اند. اما آنها در حال حاضر به دنبال این پاسخ هستند که آیا با انجام کارهایی چون تقویت عضلات و کار با وزنه می‌توان سلامت مغز را بهبود بخشید و آن را تقویت کرد؟

محققان قدرت دست افراد سالمند را با کمک یک گیره هیدرولیک مورد ارزیابی قرار داده اند و دریافتند سالمندانی که قدرت دست ضعیف تری دارند بیشتر در معرض خطر سقوط و افتادن و شکستگی استخوان‌ها قرار دارند. آنها همچنین اعلام کرده بودند که این معیار می‌تواند نسبت به فشار خون شاخص دقیق‌تری‌ برای پیش‌بینی احتمال بروز مشکلات قلبی باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها