بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
علیرضا رحیمی:
اگر دولت طبق تصویب بودجه 97 به برنامه ها عمل کند و مدیران زیر مجموعه دولت هم وظایف خود را به درستی پیش ببرند آنگاه موضوع اشتغال هم تا حدی مسیر صحیح را به خود خواهد گرفت.
تدبیر24»علیرضا رحیمی ،  نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اکوناپرس با بیان این که در وهله اول دولت بودجه سال 97 را با محوریت اشتغال زایی پیشنهاد داد و اعداد و ارقامی هم که در بودجه تصویب شده بر همین مبنا اختصاص داده شده است،گفت: بسیار مهم و ضروری است که دولت تخصیص ها را به دستگاه های مختلف 100 درصدی اختصاص دهد و در این رابطه تاخیر و نقص وجود نداشته باشد. نکته مهم دیگر این است که مدیران بودجه هایی را که دریافت می کنند در جای خودش هزینه کنند.

او همچنین با بیان این که اگر دولت طبق تصویب بودجه 97 به برنامه ها عمل کند و مدیران زیر مجموعه دولت هم وظایف خود را به درستی پیش ببرند آنگاه شاهد آن خواهیم بود که موضوع اشتغال هم تا حدی مسیر صحیح را به خود خواهد گرفت، افزود:متاسفانه در سال 96 تخصیص ها به دستگاه ها 100 درصدی نبود و همین امر باعث شد که برخی کارها و برنامه ها عملیاتی نشود که امیدوارم با تعاملاتی که بین دولت و مجلس صورت گرفته در سال جاری تخصیص ها کامل و 100 درصدی بین دستگاه ها توزیع شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس با بیان این که  یکی دیگر از موضوعاتی که می تواند به اشتغال زایی بیشتر در کشور منجر شود عمل کردن به شعار حمایت از کالای ایرانی است که توسط مقام معظم رهبری نام گذاری شده است، اظهار کرد: در این رابطه نیاز است که تولید کنندگان داخلی بیش از پیش به کیفیت محصول خود بپردازند تا مردم با اعتماد بیشتر روی به خرید کالای ایرانی بیاورند. اگر این چرخه به درستی مدیریت شود شاهد امید و آرامش در بازار خواهیم بود و به تبع آن فضای کسب و کار هم رونق پیدا می کند و از طرفی توسعه کار در بین تولیدگران ایجاد می شود که آنگاه می توانیم شاهد بکارگیری نیروهای جدیدی در این کارخانه ها و کارگاه ها باشیم.

رحیمی با بیان این که در سال های گذشته یکی از معضلاتی که با آن دست به گریبان بودیم رکود اقتصادی بود، یادآورد شد: همین موضوع باعث شد تا تولیدگران مجبور شوند کار خود را کوچک کنند و از این رو عده ای از کارگران مشغول به کار در این کارخانه ها از کار بیکار شدند که ان شا الله در سال 97 با تصمیماتی که گرفته خواهد شد شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

او با تأکید بر این که  در این راستا دستگاه های نظارتی هم باید برنامه خود را بر اساس مصوبات تنظیم کنند تا از این مسیر درست منحرف نشویم،گفت: دولت بنا دارد در سال 97 یک میلیون و سی و سه هزار شغل جدید ایجاد کند که صرف نظر از این که این اتفاق تمام و کمال رخ دهد یا نه آن موضوعی که اهمیت دارد این است که در این مسیر مثبت قرار گیریم زیرا اگر روند اشتغال زایی در کشور درست ریل گذاری شود به مرور زمان شاهد خبرهای خوبی در این رابطه خواهیم بود.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها