بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
محمود بهمنی:
یک نماینده مجلس معتقد است؛ مقام معظم رهبری با هوشنمدی سال 97 را سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری کردند و باید برای تحقق این شعار جلوی ورود بی رویه کالاهای خارجی به کشور گرفته شود به این معنا که. اول باید از تولید داخلی حمایت شود تا تولید کنندگان بتوانند با توسعه کار، افراد بیشتری را به کار بگیرند.
تدبیر24»محمود بهمنی،  نماینده ساوجبلاغ، طالقان و نظر آباد در گفت وگو با خبرنگار اکوناپرس با بیان این که  مشکل و معضل بیکاری با صحبت حل نمی شود،گفت: امروز نیاز است که شرایط و ظرفیت اشتغال ایجاد شود. در وهله اول باید از تولید داخلی حمایت شود تا تولید کنندگان بتوانند با توسعه کار، افراد بیشتری را به کار بگیرند.

او همچنین با بیان این که مقام معظم رهبری با هوشنمدی سال 97 را سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری کردند و  باید برای تحقق این شعار جلوی ورود بی رویه کالاهای خارجی به کشور گرفته شود،افزود:  نیاز است در راه مبارزه با قاچاق کالا جدی تر از همیشه ظاهر شویم. مطمئنا اگر این اتفاقات به وقوع بپیوندد تقاضا بالا می رود و همین موضوع باعث می شود تا تولید کنندگان روی به تولید بیشتری بیاورند و این یعنی رونق اقتصادی و اشتغال زایی. به بیانی دیگر برای آن که آمار بیکاران جامعه و مخصوصا افراد جوانی که بیکار هستند پایین بیاید باید تولید کنندگان حمایت شوند تا با صد درصد ظرفیت کار کنند نه آن که با پنجاه درصد ظرفیت و تعدیل نیروها کار را اداره کنند.

این نماینده مجلس با تأکید بر این که دولت باید کمک کند تا هزینه های جاری تولید کنندگان و سرمایه گذاران داخلی به حداقل برسد زیرا اگر شرایط بر آن ها سخت گرفته شود شکوفایی اقتصادی رخ نخواهد داد.، ادامه داد: دولت می بایست منابع را در اختیار تولید کننده بگذارد، البته حمایت از تولید کننده باید کنترل شده و با نظارت توام با نرخ های پایین باشد و نیاز است دولت یارانه این نرخ پایین را به واحدهای تولید بدهد.

بهمنی با اشاره به این که مسئولان مرتبط در اولین گام باید هزینه تولید را پایین بیاورند تا رقابت به وجود آید،افزود: وقتی حمایت منطقی از تولید کننده بشود می توانیم از آن ها بخواهیم که کیفیت را افزایش دهند و با توسعه بیشتر کار، اشتغال زایی کنند. یک زمانی حمایت از تولید کننده انجام می شود و کارخانه دار تولید را هم بیشتر می کند اما تقاضا کم است که نیاز است دولت برای صادرات کالاهای این سرمایه گذاران زمینه سازی کند زیرا یکی دیگر از عوامل اشتغال زایی در کشور بالا بردن ظرفیت صادرات در کشور است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها