بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
جلسه روز گذشته سران قوا كه به ميزباني مجلس شوراي اسلامي و با حضور حجت‌الاسلام حسن روحاني رييس‌جمهوري، علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي و همچنين آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني برگزار شد، نشستي صميمي و دوستانه، با تاكيد بر لزوم همدلي همه قواي سه‌گانه براي حل مشكلات بود.
تدبیر24»نكته جالب‌توجه در نشست بعد از ظهر روز گذشته سران قوا، حضور تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، وزرا، معاونين پارلماني وزارتخانه‌هاي مختلف و تعدادي از مسوولان و همچنين برخي مديران ارشد و مسوولان قوه قضاييه در اين جلسه بود؛ به‌ويژه آنكه بنابر هماهنگي‌هايي كه پيشتر انجام شده بود، قرار شد نمايندگان هركدام از ٣ فراكسيون سياسي مجلس يعني فراكسيون اميد، فراكسيون مستقلين ولايي و فراكسيون نمايندگان ولايي در فرصتي كه در اختيارشان قرار گرفت، به بيان ديدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود بپردازند كه بر اين اساس، بنده و آقاي محمدرضا تابش از فراكسيون اميد، كاظم جلالي از فراكسيون مستقلين ولايي و حميدرضا حاجي‌بابايي نيز به عنوان رييس فراكسيون نمايندگان ولايي از جانب اين فراكسيون صحبت كرديم و روند برگزاري جلسه نيز از اين قرار بود كه ابتدا نماينده‌هاي فراكسيون‌هاي سياسي صحبت كردند، سپس علي لاريجاني در جايگاه رياست قوه مقننه اظهاراتي را مطرح كرد كه به‌شخصه معتقدم نطق خوبي بود و نكات مهمي را مدنظر قرار داد. در ادامه نيز آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني، رييس دستگاه قضا و درنهايت نيز حجت‌الاسلام حسن روحاني به عنوان رييس قوه مجريه سخنراني كردند.

البته سخنراني من در اين نشست به عنوان رييس فراكسيون زنان نبود و درواقع به نمايندگي از فراكسيون اميد صحبت كردم اما به هر حال بنابر هماهنگي‌هايي كه داشتيم، عمده مسائل حقوق بشري و موضوعات مربوط به زنان را مورد تاكيد قرار دادم. همچنين در اين جلسه بر لزوم ارتقاي سطح همدلي و همكاري ميان سه قوه تاكيد ويژه‌اي صورت گرفت و بنده نيز اين مهم را لازمه پيشرفت در امور مختلف و حل مشكلات دانسته و گفتم كه براي آغاز اين روابط همدلانه، مي‌توانيم با پرداختن به مسائلي همچون لايحه منع خشونت زنان كه ذاتا نياز به همكاري و همياري هر سه قوه داشته و درحالي كه اجراي اين لايحه نيازمند بذل توجه ويژه قوه قضاييه است، اصل موضوع به عنوان لايحه در دولت تهيه شده و ما نيز در مجلس آمادگي داريم كه با نگاهي كارشناسي، بحث را پيش ببريم. همچنين در بخش ديگري از سخنانم، به اينكه زمان آن رسيده كه درمورد قوانين مرتبط با زنان تصميم‌گيري‌هاي جديد شود، اشاره كرده و در پايان نيز بر لزوم همكاري سه قوه براي نيل به اين اهداف تاكيد كردم.




پروانه سلحشوری،نماینده مجلس
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها