بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
علی تاجرنیا

تدبیر24»در اولین مرحله 28 نامزد از سوی شورای شهر برای شهرداری تهران معرفی شدند. محسن هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که نامزد شهرداری تهران نخواهد شد تا انسجام شورا حفظ شود. با این حال باید صبرکرد تا براساس آنچه سخنگوی شورای شهر اعلام کرده، نامزدهای نهایی شهرداری تهران مشخص شوند. بعد از این مرحله اعضای شورای شهر برنامه‌ نامزدها را بررسی کرده و در نهایت اعضا در 23 اردیبهشت از بین دو نامزد نهایی، شهردار تهران را انتخاب خواهند کرد. در چند روز آینده رسانه‌ها پیگیر مساله انتخاب شهردار تهران خواهند بود. برای روشن شدن مسائل مربوط به شهرداری تهران، «آرمان» با علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح‌طلب به گفت‌وگو پرداخته که در ادامه می‌خوانید.

شورای شهر تهران اسامی27 کاندیدا برای شهرداری تهران را اعلام کرد. آیا این نامزدها می‌توانند ‌راهی را که اصلاح‌طلبان در شورای شهر آغاز کرده‌اند، ادامه دهند؟

اگر هدف اعضای شورای شهر تهران این است که رفتار اصلاح‌طلبانه را در شورای شهر نهادینه کنند، شهرداری و شورای شهر باید به امور عمرانی شهر پرداخته و از هرگونه سیاسی‌کاری دوری کنند. از این رو من اعتقاد دارم هر میزان شهردار آینده فاقد حساست سیاسی باشد، به‌صورت جدی‌تری می‌تواند وظایف خود را اجرا کند. در این صورت شهردار تهران در آینده به‌لحاظ سیاسی نیز موفق‌تر عمل خواهدکرد. ضمن اینکه مجموعه اصلاحات به خصوص اعضای شورای شهر، نیازمند وفاق و همگرایی هستند. از این رو اعضای شورای شهر باید از انتخاب هر گزینه‌ای که به اتحاد اصلاح‌طلبان خدشه وارد می‌کند، اجتناب کنند.

قدرت رایزنی شهردار آینده با نهاد‌های قدرت تا چه‌اندازه در موفقیت وی سهم دارد؟

این امید به وجود آمده که انتخاب شورای شهر به سمت نیرو‌هایی باشد که علاوه بر کارآمدی، با فکر و دانش واقعی شهر تهران را اداره کنند؛ چیزی که در گذشته کمتر وجود داشت و به تهران به‌عنوان منبع درآمد، آن هم بدون اندیشه و تفکر نگریسته می‌شد. طرح‌های گذشته که در تهران اجرا شده شرایطی را به وجود آورده که زندگی به‌شدت دشوار شده است. از این رو بسیار مهم است که شهردار تهران بتواند از عهده چالش‌های این شهر برآمده و در عین حال تعامل سازنده‌ای با نهادهای موثر داشته باشد و چنین گزینه‌ای وجود دارد.

با توجه به گزینه‌های اعلام شده و اصرار‌هایی که برخی از اعضای شورای شهر دارند تا محسن هاشمی هم جزو نامزدها باشد، تا ‌چه ‌اندازه عدم وجود اختلاف در انتخاب شهردار تهران را محتمل می‌دانید؟

مشکلی که در کشور ما وجود دارد این است که در ائتلاف‌‌ها و قبل از بستن لیست‌ها، به سرانجام فکر نمی‌کنیم و اگر همه جوانب روشن باشد دیگر مشکلی به وجود نخواهد آمد. مهم نیست که چه کسی از درون یا بیرون شورای شهر شهردار می‌شود، مهم این است که ما به عهد خود در برابر مردم وفادار باشیم و همه کوشش و توان خود را در راه خدمت قرار دهیم. مهم وفاق و همراهی و ماندن بر اصول اصلاح‌طلبانه است. اگر حضور یکی از نامزدها منجر به عدم وفاق شود، طبیعتا خود او باید نسبت به موضوع حساسیت لازم را داشته باشد. این مساله در مورد همه کاندیداها صدق می‌کند. مهم این است که اعضای شورای شهر باید به وحدت برسند و اختلاف نظرهای احتمالی را در کمال آرامش برطرف کنند و به رأی نهایی برسند. اختلاف سم کشنده‌ای است که می‌تواند وقایع تلخ گذشته را تکرار کند.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها