بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
البته اولویت کتاب با مضامین آیینی است در واقع از 60 شعر این کتاب 30 سروده آیینی است و نیمی دیگر عاشقانه، اجتماعی و چند اثر دفاع مقدسی را نیز در بر دارد.
تدبیر24»البته اولویت کتاب با مضامین آیینی است در واقع از ۶۰ شعر این کتاب ۳۰ سروده آیینی است و نیمی دیگر عاشقانه، اجتماعی و چند اثر دفاع مقدسی را نیز در بر دارد.

بعد از رونمایی کتاب رضا امیرخانی و تشکیل صف خرید برای کتاب رهش در خیابان انقلاب همگان از اتفاقی عجیب و نادر برای بازار کتاب سخن می‌گفتند، امری که سال‌ها در حوزه کتاب رخ نداده بود ولی ظاهراً آن اتفاق قصد تکرار شدن دارد. چند روز بعد از آن بود که کتاب آقای مصطفی مستور رونمایی شد و مخاطبان برایش صف کشیدند.

آخرین مورد تشکیل صف برای یک فوتبالیست شاعر بود که البته اشعار خوبی هم دارد و در برنامه‌های تلویزیونی مخصوص شعر و کتاب هم شرکت کرده بود که مورد توجه قرار گرفته بود.
جمعه بود که صف طولانی برای خرید کتاب «پرواز ۶۹» شایان مصلح تشکیل شد و انبوهی از مخاطبان از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برای خرید کتاب این شاعر-فوتبالیست صف کشیدند.

فروش چاپ اول کتاب در مراسم رونمایی
بحرینیان، مدیر مرکز تبادل کتاب درباره مراسم جشن امضای کتاب آقای شایان مصلح به «صبح نو» گفت: مرکز تبادل کتاب چند سالی است که می‌خواهد فرهنگ، هنر و ورزش را به بحث کتاب هم متصل کند تا این حوزه برای فرهنگ ارزش افزوده داشته باشد.
مرکز تبادل کتاب در مدت سه سال فعال خود، علاوه بر فعالیت تخصصی در بحث کتاب، در حوزه‌های دیگر مثل نمایشنامه‌خوانی و انواع کارگاه‌های هنری را هم برگزار کردیم. از طرفی می‌خواستیم این بحث ورزش و کتاب را هم با هم متصل کنیم و به دنبال چهره‌ای بودیم که هم اهل ادبیات باشد و هم ورزشکار باشد.
متأسفانه در کشور ما ورزشکاران و بعضاً هنرمندان ما با ادبیات مأنوس نیستند.
در گام نخست با کتاب آقای شایان مصلح شروع کردیم که مجموعه اشعار آیینی، عاشقانه و اجتماعی اوست که رونمایی و امضا شد.
در این مراسم چاپ نخست کتاب که ۱۱۰۰ نسخه بود تمام شد و ما پیش‌بینی می‌کنیم بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نسخه از کتاب فروش برود.
از ساعت سه که شروع مراسم بود مردم صف را تشکیل دادند و از خیابان مظفر تا خیابان بزرگمهر صف تشکیل شده است که تاکنون به نظر می‌رسد حدود ۱۵۰۰ نفر این کتاب را خریده باشند.

کتاب «پرواز ۶۹» سروده‌های بازیکن پرسپولیس شایان مصلح

ما علاقه‌مند هستیم که این مدل برنامه‌ها را ادامه دهیم چرا که این صف‌ها نشان می‌دهد جامعه نسبت به موضوع کتاب و فرهنگ علاقه‌مند هستند.
ما پیشنهاد می‌دهیم که وزرشکاران، سیاسیون و چهره‌های شناخته شده خاطرات خود را به جامعه عرضه کنند که قطعاً مورد استقبال هم قرار می‌گیرد. در مراسم رونمایی کتاب «پرواز ۶۹» فرشاد پیوس، کمال کامیابی نیا، شجاع خلیل زاده، بشار رسن، حمید علیمی، حسن خلج، خانواده شایان مصلح و … شرکت داشتند.

پیوس: گفتم شعری بگو تا برنده بازی شویم
فارس هم در گزارشی درباره رونمایی کتاب شایان مصلح نوشت: هنوز خیلی‌ها نیامده بودند که فرشاد پیوس در این مرکز حاضر شد، او از نفرات نخست بود که به پیشواز مصلح رفت و از او امضا گرفت.
پیوس در حاشیه رونمایی «پرواز ۶۹» گفت: شایان مصلح به من گفت، برنامه جشن امضا در مرکز تبادل کتاب دارم به او قول دادم که حضور می‌یابم و امروز به این مرکز آمدم.
برای انتشار مجموعه شعر او خوشحالم چرا که زمانی که شایان بازیکن من هم بود، این علاقه‌مندی را نشان می‌داد.
این مربی فوتبال به یک خاطره اشاره کرد و تصریح کرد: در خاطرم است بازی مقابل تیم بندرعباس وقتی به رختکن رفتیم شایان در رختکن مقابلم نشست، گفتم شعری بگو تا برنده بازی شویم.
او شعری زیبا خواند و اتفاقاً ما هم آن بازی را بردیم. شایان مصلح از اول هم علاقه به شعر داشت، امیدوارم جایگاه والاتری در این حوزه ادبی نیز نصیبش شود.
شعر و فرهنگ با ورزش مکمل یکدیگر هستند، شایان هم علاقه‌مند به شعر بود. فرد شاعر دید متفاوت‌تری نسبت به همه چیز دارد.
این هم هنری است که شایان در شعر حرف اول و آخر را می‌زند. دید من نسبت به آینده او از همان زمان که بازیکن تیمم بود، هم خوب بود، برایش آرزوی موفقیت دارم.

برگ برنده یک زندگی
تیموری، مادر شایان مصلح نیز در این مراسم در کنار فرزندش قرار گرفت و گفت: شایان برگ برنده زندگی من است، به داشتن او افتخار می‌کنم.
اگر جوانی من ذره ذره رفت به پای کودکی رفت که امروز او را جوانی موفق می‌بینم، خدا را شاکرم که فرزندی صالح و سالم دارم، خوشحالم میوه زندگی‌ام را به اینجا رسانده‌ام.
به گفته وی،‌ سر مزار پدرش حاضر می‌شوم و می‌گویم خوشحالم فرزندمان به خطا نرفت، روح پدرش شاد، کاش امروز کنار ما بود، اما او ناظر ماست.
دوست‌دارم شایان توقف نکند، لازمه یک انسان این است برای شکوفایی استعدادهایش در زندگی تلاش کند، خدا را شاکرم شایان فعال است و ان‌شاءالله شاهد کتاب‌های دیگرش باشیم.

مادر این بازیکن با اشاره به این مطلب که شایان همگام با فوتبال و تحصیل رشته ریاضی را ادامه داد، در کنار آن از فضای مذهبی دور نشده و تا به اینجا پله‌هایی را طی کرده گفت: برای رسیدن به آینده درخشان زمان بیشتری نیاز است،‌ در این مسیر ادبی من و خواهرم اشعار شایان را پاکنویس می‌کردیم، پیشنهاد گردآوری آن را دادیم، او هم گزینش کرد و بهترین‌هایش را در «پرواز ۶۹» منتشر کرد.
به گفته وی، جوانان بدانند یک فوتبالیست می‌تواند در زمینه مذهبی، اخلاق، ورزش و درس موفق باشد، یعنی یک فرد می‌تواند گام‌های خوبی را در رشته و حوزه‌های مختلف بردارد. جوانان باید در کنار ورزش به درس نیز توجه داشته باشند.

تیموری با اشاره به اینکه شایان از سه سالگی از داشتن پدر محروم بود، ادامه داد: افتخار بزرگی است امروز اینجا هستم، امیدورایم شاهد موفقیت‌هایش باشم و باشیم، چرا که شایان متعلق به جامعه مذهبی، فرهنگی ورزشی است، این برایم مهم است که یک جوان فعالیت‌های متنوع در زمینه‌های گوناگون دارد.
تیموری با اشاره به این مطلب که پسرم دبیر ادبیاتی داشت که در مقطع راهنمایی کمک خوبی به او کرد، گفت: دوره دبیرستان شایان شعری درباره درگذشت پدر و آینده‌اش سرود، شعری که هنوز هم مرا متأثر می‌کند، از علاقه‌هایش با خبر بودم، کمک می‌کرد.

مصلح: ادبیات تمام شدنی نیست
شایان مصلح هم در این نشست گفت: «پرواز ۶۹» حاصل زحمات ۶ ساله من است که در حوزه ادبیات رقم خود. بیشتر این کتاب در قالب غزل، برخی از اشعار چهارپاره و مثنوی و یک قصیده را شامل می‌شود.

البته اولویت کتاب با مضامین آیینی است در واقع از ۶۰ شعر این کتاب ۳۰ سروده آیینی است و نیمی دیگر عاشقانه، اجتماعی و چند اثر دفاع مقدسی را نیز در بر دارد.
بازیکن تیم پرسپولیس همچنین به تفاوت‌های دنیای ادبی و ورزشی اشاره کرد و فوتبال را جسم و شعر را با روح همراه دانست و گفت: همه فوتبالیست‌ها احساس دارند اما اینکه برای بیان احساس از چه روشی استفاده کنیم متفاوت است. این دو فضا دور از هم هستند اما درصدد اتصال آن هستیم.
مصلح در پاسخ به سؤالی که اگر مجبور به انتخاب میان مداحی، سرایش شعر و ورزش باشید، کدام را انتخاب خواهید کرد، گفت: فوتبال شغل من است اما از یک سنی به بعد باید فوتبال را کنار بگذارم ولی ادبیات و سایر زمینه‌های ادبی تمام شدنی نیستند و ادامه‌دار
خواهد بود.

من با شعر عاشقانه از سال ۹۱ کار را آغاز کردم و در سال ۹۳ اولین شعر آیینی خودم را سرودم و در سال‌های اخیر بیشتر شعر آیینی می‌گویم.

برچسب ها: تدبیر24 ، صف‌کشیدن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها