بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
پیدا شدن اسکلت هایی در یزد تیمی را برای رازگشایی وارد عمل کرده است.

تدبیر24»یک گور دسته جمعی قدیمی در منطقه زردواه قطرم در فاصله 46 کیلومتری مرکز شهرستان بافق در استان یزد کشف شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، روز دوشنبه به خبرنگار گفت: در حال بررسی و پیگیری موضوع هستیم و به زودی در این باره اطلاع رسانی می شود.

'فاطمه دانش' توضیحات بیشتر در این زمینه را به اعزام کارشناسان به منطقه، بررسی موضوع و گزارش این تیم موکول کرد.

طی امروز و روز گذشته برخی از شبکه های اجتماعی از کشف این گور دسته جمعی خبر داده و حتی آثار باقی مانده را به یکی از اقلیت های دینی نسبت داده اند.

روستای قطرم بافق، پنج هزار سال قدمت دارد و به دوره قبل از تمدن کاریزی تخمین زده شده است.

روستاهای قدیمی بافق شامل قطرم، شادکام، باجگان و نهواییه است.

زردواه یا زردو (zardoe) شاید به معنای زرتشت کوچک باشد، در روستای قطرم برای تصغیر اسامی از این عبارت استفاده می شده همانطور که در یزد و بسیاری از جاها برای تصغیر اسامی از حرف 'ک' در آخر کلمه استفاده می شده است.

در اعتقاد زرتشتی ها، مردگان را خاک نمی کردند بلکه در جایی نگهداری می کردند.

زردواه در مکانی با جهت جغرافیایی قرار گرفته که آفتاب و گرمای کمتری به آن می رسد؛ البته در گذشته به بخشی از قبر و لحد نیز زردو گفته می شد.

مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد



بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها