بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
هکری که با انگیزه سرقت اطلاعات، به گوشی 514 نفر نفوذ کرده و به گفت‌وگوهای اینترنتی، متن پیامک‌ها، رمز ایمیل‌ های شخصی و اطلاعات خصوصی و حساب بانکی آنها دست یافته بود، در عملیات کارآگاهان پلیس فتای استان اصفهان دستگیر شد.

تدبیر24»سردارمهدی معصوم‌بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان در تشریح این خبر، گفت: در پی شکایت سه نفر از شهروندان به پلیس فتای اصفهان مبنی بر این که فردی ناشناس به صورت اینترنتی اقدام به سرقت ده میلیون تومان از حساب بانکی آنها کرده، برررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به این که سرقت‌ها به صورت اینترنتی صورت گرفته بود، در بررسی‌ها مشخص شد مالباختگان در یکی از درگاه‌های پرداخت الکترونیکی جعلی، یک نوع نرم افزار خریداری کرده‌اند و از این طریق، اطلاعات بانکی شاکیان برای فرد سارق ارسال و وی با در اختیار داشتن این اطلاعات توانسته به حساب آنها نفوذ کند. سرانجام کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان با انجام اقدامات تخصصی ویژه ردپای سارق را در یکی از استان‌های کشور شناسایی و طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضایی، وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در بررسی لپ تاپ متهم مشخص شد، پس از این که قربانیان نرم افزار را تهیه و روی گوشی خود نصب می‌کردند تمام اطلاعات خصوصی کاربر اعم از گفت‌وگو‌های اینترنتی، متن پیامک، رمز ایمیل‌های شخصی و اطلاعات حساب بانکی برای متهم ارسال می‌شده است.

وی با بیان این که متهم توانسته بود با همین شیوه به گوشی تلفن همراه 514 نفر نفوذ کند، گفت: تحقیقات در خصوص جرایم احتمالی و سوء استفاده‌های احتمالی از اطلاعات شهروندان توسط متهم در دست انجام است.

معصوم بیگی به شهروندان درخصوص خرید‌های اینترنتی هشدار داد و گفت: شهروندان می‌بایست از سایت‌های معتبر و دارای نماد الکترونیک خرید یا دانلود کنند، همچنین هنگام خریدهای اینترنتی و پرداخت از طریق درگاه بانک نیز از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

وی با بیان این که برخی با تبلیغ فروش نرم‌افزار‌های غیرقانونی مانند نرم‌افزار‌های هک تلگرام، فیلترشکن و... اقدام به فریب کاربران کرده و آنها را با این ترفند به دام می‌اندازند، گفت: با توجه به این که خرید این گونه نرم افزارها غیرقانونی است، قربانیان اقدام به شکایت نمی‌کنند و همین موضوع زمینه را برای جسارت بیشتر مجرمان و نفوذ به اطلاعات کاربران فراهم کرده است؛ برهمین اساس پلیس فتا با جدیت این گونه جرایم را در فضای مجازی رصد و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها