بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۰۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
در انتخابات شوراها مردم به‌صورت سلبی پای صندوق رأی آمدند. این حضور به معنای آن نیست که نمایندگان محترم که اکنون در شورای شهر هستند، صلاحیت لازم را ندارند، بلکه واقعیت آن است که مردم هم در انتخابات مجلس و هم در انتخابات ریاست‌جمهوری و هم در انتخابات شوراها به‌صورت ایجابی پای صندوق رأی نرفتند.
تدبیر24»آنها به‌صورت سلبی رأی دادند تا فارغ از اینکه چه کسی در شورا قرار می‌گیرد، آن جریانی که عامل برهم ریختگی اوضاع کشور بود پیروز نشود. جریانی که بحران‌های عظیمی برای کشورمان به وجود آورد و معیشت مردم را دچار تنگنا کرد و کشور را در آستانه رویارویی‌ها و دشواری‌ها در سیاست خارجی قرار داد. بنابراین باید به جنبه سلبی انتخابات توجه داشت تا اینکه برنامه‌های شورای شهر از سوی دو جناح کشور را عامل نوع انتخاب آنها دانست. جریانی‌که اکنون در شورای شهر درقدرت قرارگرفته است. برنامه‌هایی به مردم ارائه داد و تعهداتی را برای خود نسبت به مردم ایجاد کرد و مردم نیز آن تعهدات را مطالبه می‌کنند. شورای شهر در انتخاب نخست خود با کاندیداهایی مواجه بود که همه مدعی بودند و رقابت سختی بین آنها وجود داشت. در انتها اعضای شورا محمدعلی نجفی را که چهره شناخته شده و کار آزموده‌ای بود و شرایط و وضعیت مناسبی برای قبول مسئولیت شهرداری داشت، برگزید. وی البته به‌رغم حساسیت‌هایی که در موردش وجود داشت با حمایت دولت حکم گرفت و شهردار شد. نجفی به‌عنوان فردی‌ که با فساد مبارزه ‌کرده، باعث خوشنامی شورای پنجم شد و همان تجربه چند‌ماهه تا اینجا اعتباری برای شورای پنجم است. گرچه استعفای زودهنگام وی زیر سوال است اما در مجموع عملکرد نجفی در این دوره به‌گونه‌ای بود که شورای شهر به هیچ‌وجه خواهان پذیرش استعفای ایشان نبود. تا این مرحله شورا کارنامه موفقی داشته و از این به بعد فضا تغییر کرده و شهردار بعدی که انتخاب خواهد شد باید از شجاعت و جسارت لازم برخوردار باشد. در میان 7 کاندیدای مطرح شده برای مدیریت شهر تهران ‌جز آقای حجتی در بین سایر کاندیداها فردی وجود ندارد که با چالش‌هایی در سطح ملی روبه‌رو شده باشد. منظور مشکلاتی است که توان مدیریتی نامزدهای موجود را محک زده باشد. عملکرد گذشته برخی از این نامزدها نشان می‌دهد که چه بسا تضمینی برای عبور از بحران‌ها وجود نداشته باشد. غیراز یکی دو نفر از نامزدها به‌نظر می‌رسد سایر گزینه‌ها باید در فرصت پیش رو محک، بخورند تا مشخص شود که آیا از پس چالش‌های شهرداری تهران برمی‌آیند یا‌ نه؟ زیرا آینده سیاسی و اجتماعی جریان اصلاحات به عملکرد فعلی اعضای شورای شهر تهران بستگی دارد. از این رو باید با دقت زیادی در انتخاب شهردار رفتار شود.



علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها