بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
محمد خرم:
مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور با تأکید براین که هدف صندوق حفظ شأن و عزت قهرمانان است از ارائه خدمات مختلف مانند راه اندازی سامانه جامع ورزش و ارائه ورزش کارت به جامعه ورزش و همچنین بررسی مستمری ورزشکاران پاراالمپیکی به منظور یکسان سازی خبر داد.
تدبیر24»محمد خرم مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور امروز در نشستی دوستانه با رسانه ها گفت: صندوق حمایت مصوبه هیأت دولت دارد و باید تشکیل می شد تا در خدمت ورزشکاران و پیشکسوتان باشد. هدف صندوق این بود که شأن و عزت قهرمانان را حفظ کند. هدف ایجاد صندوق همین بوده است.

وی افزود: پیشکسوتان فراوانی داریم که در دوران مختلف مدال آوری کرده اند و الان که پا به سن گذاشته اند نیاز به حمایت دارند. در گذشته قراردادها مثل امروز نبود و با حداقل هزینه ها افتخارآفرینی می کردند. خیلی ها نیاز به حمایت دارند. شاید شما هم انتقاد کرده باشید چرا زندگی قهرمانان با سختی می گذرد، یا خانه ندارند. شما خودتان هم ممکن است حساس شوید که چرا این ورزشکاران با مشکلاتی مثل بیمه مواجه هستند. اینها دغدغه ما است. اساس تشکیل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان در مصوبات هیأت دولت احترام و عزت به قهرمانان و پیشکسوتان است. علاوه بر این صندوق می تواند از خیرین هم کمک بگیرد. از خیرینی که به جامعه ورزش علاقه مند هستند دعوت می کنیم. هم در بحث محبت و عاطفی و هم بیمه ای و درمانی باید از ورزشکاران حمایت کرد.

*بودجه سال 97 صندوق افزایش یافته است

خرم در ادامه صحبت هایش خاطرنشان کرد: تلاش ما دادن خدمات به جامعه ورزش است. دولت هم بودجه ای برای صندوق درنظر گرفته است. سال ٩٦ صددرصد بودجه را گرفتیم. امسال ١٧-١٨ درصد افزایش بودجه داشتیم و تلاش می کنیم بودجه را تخصیص کنیم.

وی درباره مبلغ بودجه گفت: ورزشکاران می توانند به نیازهای مثبت ما کمک کنند. قهرمانان ظرفیت های ما هستند که می توانند در کارهای فرهنگی کمک کنند. ما می توانیم در اموری که به هدایت جامعه نیاز داریم از قهرمانان استفاده کنیم. قهرمانان می‌توانند در مواردی مانند تبلیغ شبکه‌های اجتماعی داخلی کمک کنند. این افراد می‌توانند در مسائل امنیتی، اجتماعی و فرهنگی کمک کنند.

* حدود ٧ هزار شهید ورزشکار داریم

مدیرعامل صندوق حمایت با بیان اینکه قهرمانان و پیشکسوتان می توانند به ما کمک کنند، تصریح کرد: آنها قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بسیار خوبی ارائه کرده اند و در جبهه ها مثل قایقرانی، موتورسواری خدمت کرده اند. حدود ٧ هزار شهید ورزشکار ثبت شده داریم که در جهان و آسیا مدال داشتند. حتی شهدای مدافع حرم که جزو ورزشکاران ملی بوده اند. ما 156 شهید مدافع حرم داریم. جامعه ورزش همراه ملت بوده و خدمت کرده اند.

خرم همچنین یادآور شد: ما هر چقدر به این ورزشکاران خدمت کنیم باز هم جا دارد. بودجه ما سال گذشته ٢٠ میلیارد بود که امسال ٢١ میلیارد و ٧٠٠ میلیون بوده است. کمک های بلاعوض هم داشته ایم. 7 گروه طبقه بندی شده اند؛ از قهرمانان تا ورزش دوستان که حتی شامل مردم عادی هم می شود. خدمات هم متنوع است؛ مستمری به گروه اول و دوم که مدال آوران المپیک و جهانی و بازی های آسیایی و پارالمپیک هستند تعلق می گیرد، وام قرض الحسنه بلاعوض می دهیم.

* به تازگی یک ورزشکار زندانی را آزاد کردیم

وی افزود: به تازگی یک ورزشکار زندانی را آزاد کردیم که به دلیل تصادف گرفتار بیمه شده بود. هزینه های متنوع ما واقعا زیاد است. حتی اعلام کرده ایم این کمک ها شامل جامعه رسانه هم بشود. علاقه مندیم خبرنگاران هم عضو صندوق شوند. اگر در بحث وام و بیمه احساس کنیم خبرنگار ورزشی نیاز به کمک دارد این وظیفه ما است که حمایت کنیم.

رئیس صندوق در ادامه صحبت هایش، در خصوص مستمری عنوان کرد: هیأت مدیره گروه های 7 گانه را بررسی می کند. مثل مربیان ورزشی که بیمه تکمیلی ندارند. یا مثلا داوران که باید به آنها کمک کنیم. خیلی از آنها از امکانات صندوق بی بهره بوده اند. در بحث بیمه باید جامعه ورزش را بیمه کنیم.

* سامانه جامع ورزش در حال تدوین است

خرم با اشاره به ارتباط خوب با فدراسیون ها گفت: از آنها خواسته ایم یک نماینده به ما معرفی کنند. آنها می توانند مدال آوران را به ما معرفی کنند. حتی پیشکسوتانی را که ما نمی شناسیم را معرفی کنند. به عنوان مثال توپچی که پهلوان کشور است در حالی که عضو صندوق نیست. الان هم ارتباط گرفته ایم هم پیگیری می کنیم تا همه را شناسایی کنیم. برای موفقیت سامانه جامع ورزش ورزش را تدوین می کنیم تا با همکاری فدراسیون ها و استان ها تمامی ورزشکاران و قهرمانان ثبت می کنیم.

رئیس صندوق خاطرنشان کرد: با سوابق ورزشکاران ثبت می شود و ما متوجه می شویم چه زمانی یک ورزشکار به باشگاه آمده است. این بانک اطلاعاتی به شناسایی استعدادها هم کمک می کند. این بانک اطلاعاتی در سراسر کشور فعال است. این سامانه نقش بسزایی در ورزش کشور خواهد داشت.

خرم همچنین در ادامه با اشاره به بحث سرمایه گذاری در ورزش گفت: صندوق ٦ شرکت دارد که هدف آنها درآمدزایی برای جامعه ورزش است. با شرکت توسعه و وزارت هماهنگی می کنیم از سرمایه گذاران دعوت کنیم تا به ساخت مجموعه های ورزشی کمک کنند. ما کانال خوبی برای انجام این کار هستیم. کارت ملی ورزش را طراحی کرده ایم که شامل همه گروه هاست. این کارت، هوشمند است و خدمات متنوعی برای آن تعریف شده از جمله خرید اقساطی و با تخفیف. ورزشکاران می توانند با این کارت به فروشگاه ها مراجعه کنند. که حداقل تخفیف ١٠-٣٠ درصد دارد.

رئیس صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان درباره اعتراض برخی از قهرمانان در خصوص قطع شدن مستمری شان تصریح کرد: وظیفه صندوق، حمایت است. این اتفاق مصوبه هیات مدیره این گروه های هفتگانه بوده است. اتفاقی که افتاده این است در جهت حمایت، کمک و رفع مشکل ورزشکاران یک مستمری بر اساس گروه هایی که داریم تعریف شده و آنها گفته اند چه مبلغی بدهیم. ورزشکاران المپیکی ما از کمیته دریافتی دارند که قرار است امسال ١٥٠ درصد افزایش یابد. این موضوع را دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک مطرح کرد. موضوع پرداختی های ما حمایتی است و حقوقی نیست.

خرم تصریح کرد: نکته دیگر اینکه برخی ورزشکاران از ما، فدراسیون و کمیته پول می گیرند. ما به ١٢٠٠ ورزشکار مستمری می دهیم که خیلی از آنها خانه ندارند و مستأجر هستند. اسم نمی برم؛ ورزشکار پیشکسوت داریم که سرطان دارد این اولویت ما است. صبح امروز یک نفر تماس گرفت که مسافرکشی می کند. ما به عدد ٥٠ نفری رسیدیم که نیاز به حمایت ندارند. از آنها اسم نمی برم. اول باید نیازمندان را شناسایی کنیم مثل ورزشکار قطع نخاعی که در بابل شناسایی کردیم و مادرش از او مراقبت می کند.

وی یادآور شد: ما وام به همه می دهیم حتی قهرمان ملی از دنیا برود کمک می کنیم و با خانواده آنها در تماس هستیم، آنها را رها نمی کنیم. در این مدتی که آمدم کمک های بلاعوض زیاد شده است. در بحث پرداخت مستمری ها بررسی می کنیم چرا که برخی از چندجا پول می گیرند. اگر حقوق می گیرند باید از یک جا باشد. این قانون کشور است. ما از این ٥٠ عضو یک یا دو ماه وقت خواستیم تا حقوق شان بررسی شود گفتند ما کمک می کنیم. این بررسی ادامه دارد ضمن اینکه همه آنها را عضو صندوق می دانیم.

خرم ادامه داد: اگر از کسانی که حقوق شان قطع شده کسی اعتراض کند موضوع را بررسی می کنیم. ما کسی را حذف نکردیم. وزیر خواسته مستمری همه عزیزان پرداخت شود. او از ما خواسته بررسی ها انجام شود اما مستمری هم پرداخت شود. اگر پرداختی یکجا شود، بهتر است. حتی از دکتر صالحی امیری خواستیم پرداختی کمیته را به صندوق بدهد. اگر این ٥٠ نفر حذف شوند، در ماه 100 میلیون صرفه جویی می شود.

* تفاوت پرداختی به پارالمپیک و المپیک را بررسی می کنیم

مدیرعامل صندوق حمایت درباره تفاوت پرداختی به پارالمپیک و المپیک گفت: ما در حال بررسی هستیم. حتی باید داوران که در مجامع بین المللی سوت می زنند مانند فغانی را ببینیم.

وی درباره کمترین و بیشترین پرداختی عنوان کرد: بیشترین مبلغ ٢ میلیون و ٥٠٠-٦٠٠ هزار تومان است. مبلغ پرداختی به مدال بستگی دارد. برخی ورزشکاران ممکن است به المپیک بروند و مدال نگیرند پس باید بررسی کنیم. کمترین مبلغ ٢٥٠ هزار تا ٣٠٠ هزار بوده است. قرار است حداقلی ها را به اندازه ای برسانیم تا شأن عزیزان خفظ شود. اگر بتوانیم این مبالغ کم را ١٠٠ درصد اضافه کنیم، خوب است.

خرم عنوان کرد: از عزیزانی که به این مستمری نیاز ندارند می خواهیم انصراف دهند مثل یارانه. وقتی ٢ ماه به برخی مستمری پرداخت نشد یعنی آنها نیازی نداشتند. ما قرار است بازنگری داشته باشیم. البته با دستور وزیر پرداختی داریم اما از او می خواهیم اجازه دهد بازنگری کنیم.

وی ادامه داد: هدف صندوق حمایت از افراد نیازمند است. دوستانی که به آن ها مستمری نداده ایم نامه بزنند و بعد از بازنگری محرمانه اعلام می کنیم چه افرادی از چندجا مستمری می گیرند. ما حتی انتظار داریم ورزشکاران متمول به ما کمک کنند. ما ورزشکاری داشتیم که فوت شده و خانواده اش برای گرفتن مراسم سالگرد مشکل داشته است.

مدیرعامل صندوق در پاسخ به این سوال که غربالگری وجود ندارد، یادآور شد: ما فضای عام جامعه را می بینیم. ما به افرادی که عضو صندوق نبوده اند اما آسیب دیده اند کمک کنیم. ما بررسی خواهیم کرد. براساس دستور وزیر مستمری ها پرداخت می شود اما بازنگری خواهیم کرد.

وی درباره بدهی صندوق گفت: ما معوقات بیمه، تأمین اجتماعی، مالیات و معوقات پرداختی خرد داریم. صندوق مشکلات زیادی داشت اما ما ساماندهی می کنیم تا صندوق به تعادل برسد و شرکت ها سودآور شوند.

خرم در پاسخ به سوال خبرنگاری که در رابطه با همکاری فدراسیون ها با آژانس مسافرتی صندوق حمایت از قهرمانان مطرح شد، گفت: این موضوع خیلی خوب و به جایی است، این تعامل به خود فدراسیون ها کمک می کند به خصوص با توجه به مشکلات مالی که دارند و مطالبات خود را فصلی دریافت می کنند. همین عید امسال تیم اسکواش که قرار بود در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند، مشکل مالی برای تهیه بلیت داشت اما ما کمک کردیم در حالی که هزینه آن حدود ١٠٠ میلیون بود اما این کمک را از طریق آژانس هواپیمایی قهرمان سیر ایرانیان ارائه کردیم و خوشبختانه اسکواش بازان در مسابقات قهرمان هم شدند.

*به قهرمانان و پیشکسوتان سفر رایگان به مشهد هدیه می دهیم

خرم تأکید کرد: به قهرمانان و پیشکسوتان یک سفر رایگان به مشهد مقدس می دهیم. البته هزینه رفت و برگشت بر عهده خودشان و هزینه اسکان و خوراک بر عهده ماست. ورزشکاران می توانند به واحدهای حمایتی ما مراجعه کنند.

مدیرعامل صندوق در ادامه خبر از برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان داد و عنوان کرد:ماه مبارک رمضان از ورزشکاران تقدیر می شود. بودجه تأمین شده و سکه قهرمانان با حضور رئیس جمهور اهدا می شود. تعداد سکه ها، ورزشکاران و سالهای پرداخت از سوی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان اعلام می شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش در ادامه تاکید کرد که این صندوق به دنبال یکپارچه شدن پرداختی هاست،گفت: برخی ورزشکاران که طی دو مرحله مستمری آنها قطع شد با من تماس داشتند و تهدید کردند که موضوع را رسانه ای خواهند کرد اما خود من از این موضوع استقبال کردم چون به دنبال یکپارچه کردن پرداختی ها هستیم.

وی افزود: همه ورزشکاران بیایند و عضو صندوق شوند. بعد وقتی به مشکل برمی خورند، سراغ صندوق می آیند. قهرمانان آسیا هم باید برای ما نامه فدراسیون بیاورند. تلاش ما این است در پرداختی مستمری ها عدالت را رعایت کنیم. باید مراقبت کنیم بین پارالمپیکی ها و المپیکی ها تفاوت قائل نشویم.

خرم در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا کیانوش رستمی دریافتی خاص و جداگانه ای از صندوق داشته است، گفت: کیانوش رستمی جزو مستمری بگیران ما است اما هیچ درخواستی برای دریافت اعتبار جدا تحت عنوان درمان و مصدومیت نداشته است.
برچسب ها: تدبیر24 ، ورزشکاران
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها