بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
حجت نظری در بازدید از گروه مپنا:
رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در راستای کمک به تولید ملی و اشتغال زایی تلاش ما بر این خواهد بود تا جایی که امکان دارد از اشتغال و تولید داخلی حمایت کنیم ضمن آنکه به رفع نیاز های مدیریت شهری و حل معضلات شهری بپردازیم.
تدبیر24» حجت نظری در بازدیدی که به همراه رییس شورای شهر تهران از گروه کارخانجات مپنا داشت گفت:  به نظر می رسد با توجه به توان تخصصی گروه مپنا به ویژه درحوزه حمل و نقل ریلی (تولید لوکوموتیو قطار های شهری ) و نیز بهره گیری از فناوری های برقی در جهت کاهش آلودگی هوای تهران ، شهرداری تهران می تواند در این حوزه ها از توان گروه مپنا استفاده کند.

وی ادامه داد: در این بازدید مشخص شد امکان ساخت تمامی قسمت های قطار شهری و تکنولوژی های مورد نیاز در گروه مپنا وجود دارد و صد البته که استفاده از توان این گروه و شرکت های مشابه سبب کاهش هزینه ها خواهد شد. از طرفی دیگر بهره گیری از این ظرفیت می تواند در راستای کمک به تولید ملی و اشتغال زایی مثمر ثمر باشد و تلاش ما بر این خواهد بود تا جای که امکان دارد از اشغال و تولید داخلی حمایت کنیم.

نظری در ادامه سخنان خود گفت: این گروه همچنین در راستای کاهش آلودگی هوا با تولید خودروها و اتوبوس های برقی می تواند کمک حال مدیریت شهری باشد و ما لازم داریم خطوط بی آر تی را فراغ از بروز رسانی که باید انجام دهیم مجهز به اتوبوس های برقی کنیم تا آلودگی هوا کاهش یابد و مپنا این توانایی را دارد.
 
جوان ترین عضو شورای شهر تهران افزود: در توضیحات مدیران مپنا بیان شد که این توانایی وجود دارد که موتور خودروهای شخصی نیز از سوخت فسیلی به سوخت الکتریکی تبدیل شود که البته اجرای این امر نیاز به حمایت و استقبال شهروندان دارد.

به گفته نظری مدیریت شهری از ظرفیت و توانش استفاده خواهد کرد تا چنین قراردادهایی منعقد شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: باید جذابیت ها برای حضور چنین هلدینگ هایی فراهم شود تا بتوانیم در سال حمایت از کالای ایرانی به منویات رهبری عمل کنیم و این را هم بگویم که حمایت از این چنین شرکت ها و گروه هایی به یقین هزینه ارزان تری برای دولت نسبت به حضور شرکت های خارجی خواهد داشت و لذا می بایست موانع در این مسیر از پیش رو برداشته شوند.

نظری تاکید کرد: سخنان رهبری در راستای حمایت از تولید ملی فراتر از تصمیم گیری های اداری و اجرایی و کشوری است و لذا اگر موانعی هم وجود دارد باید از پیش رو برداشته شود. این را هم باید متذکر شوم که  اگر بخش تولیدی و شرکت های مثل مپنا بتوانند اعتماد عمومی را جلب کنند سبب روی آوردن به تولیدات داخلی خواهد شد .

پایان پیام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها