بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۸۰۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
احتمال انصراف حجتی از میان 7گزینه شورای شهر
با اعلام آرای هفت نامزد پیشنهادی شهرداری تهران به نظر می رسد که تکلیف گزینه های اصلی شورای شهر برای شهرداری تهران مشخص شده است، به ویژه آنکه شنیده ها حاکی از دلخوری یکی از این نامزدها از اعلام تعداد رای هایش است.


تدبیر24»یک روز پس از اعلام هفت گزینه شورای شهر تهران برای شهرداری تهران، کانال خبری اصلاحات نیوز آرای اعضای شورای شهر به هفت نامزد را اعلام کرد که بر اساس آن سمیع الله حسینی مکارم، سرپرست فعلی شهرداری تهران؛ ۱۶ رای، محمدعلی افشانی، معاون وزیرکشور رییس سازمان شهرداری ها و استاندار سابق فارس، ۱۴ رای، پیروز حناچی، معاون شهردار تهران و معاون سابق وزارت راه و شهرسازی ۱۳ رای، حجت میرزایی معاون شهردار تهران ۱۳ رای، محمدابراهیم انصاری لاری، رییس منطقه آزاد کیش و استاندار اسبق فارس 13 رای، محمود حجتی، وزیر کشاورزی ۱۱ رای و سیدمحمود حسینی کارمند شرکت ملی گاز و استاندار اسبق اصفهان ۱۰ را به دست آورده اند.

با اعلام انتشار آرای نامزدها، شنیده ها حاکی از آن است که محمودحجتی، وزیر کشاورزی که پیش از این نیز از سوی روحانی برای خروج از دولت منع شده بود، با اطلاع از عمومی شدن شمار آرایش قصد انصراف از ادامه رقابت ها را کرده و در جمع برخی از مشاوران خود از این تصمیم خود سخن گفته است.

حجتی گرچه تاکنون تصمیم خود را علنی اعلام نکرده است، اما به نظر می رسد از قصد خود برای ارائه برنامه جامع و مدون به شورای شهر نیز منصرف شده و به فعالیت خود در مقام وزیر کشاورزی ادامه خواهد داشت، به ویژه آنکه صبح امروز محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی از اعصای شورای شهر تهران خواسته بود که درباره دلایل استیضاح وزیری که به عنوان گزینه های شهرداری تهران مطرح شده است، بیشتر تحقیق کنند.

البته پیش از این نیز حجتی در واکنش به درخواست شورای شهرتهران در مورد اینکه دو کاندیدای نهایی باید معاونان خود را پیش از استقرار با کمیسیون‌ها مطرح کرده و از انها رای اعتماد بگیرند ضمن ابراز مخالفت اعلام کرده بود که "درصورت شهردار شدن، معاونین و مدیرانم را خودم انتخاب خواهم کرد".

از سوی دیگر نیز بنابراخبار منتشر شده، دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری مخالف جدی جداشدن اعضای کابینه برای اداره شهرداری تهران است و این موضوع را به تمامی وزرای خود ابلاغ کرده است.


انصراف محمودحجتی که مورد حمایت طیف کارگزاران و اتحادملت قرار داشت، بخشی از سبد آرای او را به آرای انصاری لاری و حجت میرزایی سرریز خواهد کرد و به نظر می رسد در این شرایط رقابت اصلی میان چهارگزینه مکارم، افشانی، انصاری لاری و میرزایی ادامه پیدا کند.

پایان پیام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
امیدوارم شورای شهر تهران زمینه انتخاب محسن هاشمی رو فراهم کنه.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها