بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
کاربران فضای مجازی با هشتگ‌های #مرگ_بر_آمریکا و #DownWithUSA به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا که مدعی شده بود ایرانی‌ها در دوران او این شعارها را سر نمی‌دهند پاسخ دادند.
تدبیر24»کاربران ایرانی در فضای مجازی ادعاهای «دونالد ترامپ»،  رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با   برنامه «Fox&Friends» که مدعی شده بود ایرانی‌ها در دوران حضور او در کاخ سفید شعار «مرگ بر آمریکا» سر نمی‌دهند را پاسخ دادند. 

 

ترامپ، روز پنجشنبه در مصاحبه با این شبکه خبری، هنگام فهرست کردن دستاوردهای ادعایی خود و مقایسه آن با دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: « آن ها (ایرانیها) مدام فریاد می زدند مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا. اما دیگر نمی‌گویند آن ها در زمان اوباما مرگ بر آمریکا می‌گفتند اما در زمان من نمیگویند.»

 

از زمان آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ در شامگاه 20 ژانویه 2017 (جمعه اول بهمن 1395) ایرانی‌ها صرفنظر از رویدادهایی مانند روز قدس، 13 آبان و تظاهرات‌های 22 بهمن‌ماه تنها در 64 نماز جمعه، شعار مرگ بر آمریکا سر داده‌اند. (8 نماز جمعه در سال 1395، 51 نماز جمعه در سال 1396 و 5 نماز جمعه در سال 1397، قبل از سخنرانی ترامپ.)

 

همچنین ادعای ترامپ در حالی مطرح شده که ایرانی‌ها به دلیل لفاظی‌های ضدایرانی وی در اولین تظاهرات 22 بهمن‌ماه با تب و تاب بیشتری در تظاهرات شرکت کرده و شعارهای ضدآمریکایی سر دادند. (تصاویر زیر مربوط به 22 بهمن‌ماه سال 1395 است.)

 

 

 

ترامپ در مدت زمانی که از حضورش در کاخ سفید می‌گذرد بارها برای غلو در دستاوردهای خودش و نمایش تصویری از دولتش که در تباین و تناقض با واقعیت‌های موجود قرار دارند نشان داده حاضر است چشم و گوشش را به روی هر گونه اطلاعات و شواهد موجود در گذشته ببندد، تا جایی که یکی از دلایل حملات تند او به برخی رسانه‌ها نیز همین تلاش مطبوعات برای به چالش کشیدن ادعاهای نادرست او عنوان می‌شود. 

 

با این سابقه ذهنی، کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی توئیتر بلافاصله بعد از مصاحبه ترامپ با هشتگ‌های «#مرگ بر آمریکا» و «#DownWithUSA» زنده بودن این دو شعار و خلاف بودن ادعاهای او را به او یادآوری کردند. چنانکه در عکس زیر دیده می‌شود، همان روز این دو هشتگ به دو موضوع داغ روز (ترند) در میان کاربران ایرانی توئیتر تبدیل شد.

 

 

 در اقدامی جالب، اما، برخی از کاربران برای اطمینان از اینکه واقعیت به صورت بی‌واسطه‌تر و مستقیم‌تر به ترامپ منتقل می‌شود پیشنهاد کردند که این هشتگ‌ها زیر آخرین توئیت او در آن ساعت قرار داده شود. بر همین اساس، شمار زیادی از کاربران ایرانی ذیل توییت ترامپ که در آن گفته بود "ساعت 8 صبح با برنامه Fox&Friends مصاحبه می‌کنم." هشتگ #DownWithUSA را توییت کردند.

 

 

تنها ساعتی بعد بود که ترامپ توئیت خود را بدون ارائه دلیلی مشخص حذف کرد. ترامپ قبلاً برخی از توئیت‌های خود که اشکالات املایی یا محتوایی داشته‌اند را حذف کرده،  اما هنوز دلیل حذف این پیام که در آن خبر مصاحبه با برنامه Fox&Friends منتشر شده بود مشخص نیست.

 

برچسب ها: تدبیر24 ، ترامپ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها