بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
حادثه غافلگیرکننده در مسکن مهر پلدختر همه را وحشت زده کرد.

تدبیر24»درحالی‌که سال‌هاست کارشناسان نسبت به در مسیر سیلاب بودن مسکن مهر پلدختر و لزوم احداث سیل‌بند برای آن هشدار می‌دهند، اما غفلت مسئولان بالاخره مسکن مهر پلدختر را غرق کرد.

مسکن مهر پلدختر به دلیل جانمایی نامناسب در مسیر یک مسیل ساخته شده است به طوریکه حین اجرای این پروژه دو بار فونداسیون آن در جریان بارندگی‌ها طعمه سیلاب شده، ولی غفلت مسئولان نسبت به حل مشکلات آن و گوشی که بدهکار هشدار‌های چندساله کارشناسان نیست، بالاخره کار دست مسکن مهر پلدختر داد.

مسکن مهر شهرستان پلدختر ابتدا به دلیل جانمایی نامناسب و قرارگیری در مسیر سیل به تیتر رسانه‌ها تبدیل شد تا وضعیت مطالعات به منظور ساماندهی آب‌های سطحی در این منطقه و احداث کانال‌های نجات از سیلاب مدت‌ها در میان زمین مسئولان پاسکاری شود.

هنوز این چالش رفع نشده بود که چالش نبود آسانسور در واحد‌های احداث شده برای معلولان نیز مسئولان و البته مردم و ساکنان این واحد‌ها را درگیر کرد.

در کنار این مشکلات نبود پارکینگ نیز معضل دیگری بوده که صدای مردم را درآورده است.

امروز در پی بارش‌های سنگین باران، بلوک‌های ۱ تا ۱۵ مسکن مهر «تنگ علی» پلدختر در محاصره سیلاب قرار گرفتند تا غفلت مسئولان، مسکن مهر پلدختر را غرق کند و هشدار‌های چندساله خریداری نداشته باشد.

پل ارتباطی مسکن مهر پلدختر به زیرآب فرو رفت

نعمت اله دستیاری با اشاره به آب‌گرفتگی معابر و خیابان‌های پلدختر اظهار داشت: شدت این بارندگی‌های به حدی بود که رواناب‌های سطح شهر پلدختر به طرز غیرمترقبه‌ای به سیلاب تبدیل شد و پل ارتباطی مسکن مهر را زیرآب فروبرد.

وی افزود: در اثر این سیلاب ارتباط ساکنان مسکن مهر پلدختر با شهر قطع شده و همچنین راه افتادن سیلاب در خیابان‌های شهر رفت‌وآمد وسایل نقلیه را کند و سخت کرده است.

فرماندار پل‌دختر گفت: در پی بارش‌های اخیر اکیپ‌های خدمات شهری و اجرایی با تلاشی بی‌وقفه در حال رفع آب‌گرفتگی معابر و لایروبی انهار هستند.

مسئولانی که بار‌ها آمدند و رفتند، ولی چاره‌ای برای رفع مشکل نکردند

شاهین احمدی یکی از ساکنان مسکن مهر پلدختر اظهار داشت: به علت جاری شدن سیلاب و نبود جدول، آب وارد منازل مسکن مهر شده و زندگی را برای ساکنان سخت و دشوار کرده است.

سلیمانی یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر گفت: پل ارتباطی مسکن مهر شهر پلدختر به زیر سیلاب رفته و ارتباط ساکنان این منطقه با شهر قطع‌شده و خودرو‌ها نمی‌توانند به مسکن مهر تردد کنند.

وی افزود: مسئولان بار‌ها به منطقه مسکن مهر پلدختر آمدند و بررسی کرده‌اند، ولی چاره‌ای برای رفع مشکل نکردند و پل ارتباطی قابل‌استفاده نیست.

مصوباتی برای اجرا نشدن

علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز پیش از این در بازدید از سایت مسکن مهر پلدختر گفته بود: پل فعلی واقع در منطقه «تنگ علی» با وجود سه لوله به دهانه یک متر برای دفع آب‌های سطحی این منطقه کافی نیست و موجب برگشت آب به ساختمان‌ها می‌شود.

وی افزود: بر این اساس لازم است درمنطقه «تنگ علی» برای خروج آب‌های سطحی در اولین فرصت به ساخت پل استانداردی با کانالی به عرض سه متر اقدام شود و عرض معبر آن به گونه‌ای باشد که عبور و مرور روی آن انجام گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: کانال بتونی این پل به وسیله ادارات شهرداری، آب منطقه‌ای و راه و شهرسازی باید احداث شود تا از ورود آب به مسکن مهر جلوگیری شود.

اجرایی نشدن این قبیل مصوبات امروز باعث شده تا پل ارتباطی مسکن مهر «تنگ علی» پلدختر به زیر آب برود و ارتباط اهالی این منطقه با شهر قطع شود و امکان عبور و مرور خودرو‌ها نیز نباشد.

به هر روی، مسئولان لرستان باید چاره اندیشی برای مشکلات مسکن مهر پلدختر کنند چراکه خطر سیلاب اهالی این منطقه را در سال‌های آینده نیز تهدید می‌کند و بدون رفع مشکلات جمع آوری آب‌های سطحی این مسکن مهر قطعا بار دیگر نیز شاهد محاصره این منطقه در سیلاب و بروز خسارت به منازل مردم خواهیم بود.

پلدختر به عنوان نقطه خروجی همه آب‌های سطحی و رودخانه‌های لرستان، باید به صورت ویژه در حوزه جمع آوری آب‌های سطحی مورد توجه قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها