بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱
شرکت "ب.ام.و دیزاین ورکز"(BMW Designworks) به تازگی با شرکت "هایپرلوپ وان" متعلق به ویرجین که هایپرلوپ تجاری امارات را خواهد ساخت، مشارکت کرده و قصد دارد مشکلات فعلی نمونه اولیه این هایپرلوپ را بردارد.
تدبیر24»نسخه اولیه هایپرلوپ امارات که می‌تواند تا سرعت هزار و 200 کیلومتر برساعت،  فاصله بین "دبی" تا "ابوظبی" را در ۱۲ دقیقه طی کند قرار است تا سال 2020 افتتاح شود.

گفتنی است عبور این مسیر با اتومبیل 90 دقیقه طول می‌کشد.

هایپرلوپ، نوع جدیدی از حمل و نقل در تونل‌های خلاء زیرزمینی است که سرعت بالایی داشته و موجب صرفه جویی در زمان می شود.

نمونه اولیه واگن‌های هایپرلوپ شرکت "ویرجین" دارای امکانات جدید شده است. به عنوان مثال، مجهز به صندلی‌های چرمی با قابلیت تنظیم است. همچنین مسافران می‌توانند از طریق یک صفحه نمایش لمسی، سرگرم شوند.

همچنین در کف این هایپرلوپ نورپردازی شده است که به مسافران کمک می‌کند تا مسیر حرکتی خود را بیابند و همچنین چراغ‌هایی قابل کنترل مقابل آنها قرار دارد که به هنگام مطالعه مسافران قابل تنظیم است.  

شرکت ب.ام.و طراحی نمونه اولیه این هایپرلوپ را بر عهده گرفته است.

انتظار می‌رود این هایپرلوپ در هر ساعت 10 هزار مسافر را در هر دو مسیر رفت و برگشت جابجا کند.

ژوهانس لامپلا، مدیر شرکت "دیزاین‌ورکز" گفت: هدف ما  یک طراحی جدید در سرویس‌های حمل و نقل است.

این هایپرلوپ نسبت به گذشته خود تفاوت‌های زیادی کرده است و به نظر می‌رسد در سیستم حمل و نقل هایپرلوپ، یک طراحی ویژه و منحصر به فرد باشد.

این سیستم بعدها می‌تواند امارات را به کشورهای همسایه خلیج فارس پیوند دهد. بنابراین یک سفر هوایی بین دبی و ریاض که دوساعت طول می‌کشد، با این هایپرلوپ به 50 دقیقه کاهش می‌یابد.

شرکت "هایپرلوپ وان" بر سیستم حمل و نقلی متمرکز است که کارآمدتر، سریع تر و تمیزتر باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها