بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
فوتبال پر از اتفاقات تاریخی است که بسیاری از آنها ناشناخته باقی می‌مانند. اتفاقاتی که در رابطه با فوتبالی بانوان می‌افتد، معمولا از این دست هستند. تلاش‌های زیادی برای پیشرفت فوتبال بانوان و همه‌گیر شدن این ورزش در میان بانوان در طول تاریخ صورت گرفته است.
تدبیر24»یکی از اتفاقات، اعطای مجوز حجاب به زنان فوتبالیست است که تلاش‌های زیادی برای آن صورت گرفت و اتفاقات پر فراز و نشیبی در این زمینه  افتاد.

اسماهان منصور، یکی از زنان فوتبالیستی بود که به دلیل داشتن حجاب حدود ۱۰ سال پیش نتوانست در مسابقات فوتبال کانادا شرکت کند. نبود منصور در این مسابقات باعث شد تیم اوتاوا از رقابت‌ها کناره‌گیری کند.

مورد منصور باعث شد این مساله به انجمن فوتبال کانادا و سپس به فیفا ارجاع داده شود. فیفا در آن زمان تصمیم گرفت که به حجاب مجوز دهد به شرطی که ناحیه گردن پوشانده نشود. بعد از مدتی طبق قوانین مربوط به امکانات ورزش به این نتیجه‌ رسیدند که حجاب خطرناک است و حدود هفت سال، منصور و بسیاری از دختران با حجاب دیگر نتوانستند در مسابقات شرکت کنند.

در سال ۲۰۱۱ تیم فوتبال بانوان ایران به دلیل حجاب نتوانست در انتخابی المپیک مقابل اردن حاضر شود. این اتفاق در فضای مجازی انعکاس زیادی داشت. با این حال رویای فوتبال بازی کردن دختران مسلمان همین جا به پایان نرسید.

اسما حلال، بازیکن فوتبال و فعال اجتماعی و شاهزاده علی بن الحسین، رییس فدراسیون فوتبال اردن و نایب رییس فیفا، کمپینی برای مجوز حجاب در فوتبال تشکیل دادند. بعد از این کمپین، تعدادی از کمپانی‌ها حجاب‌هایی برای بانوان ورزشکار طراحی کردند که خطری ایجاد نکند.

در ماه مارچ ۲۰۱۴ بعد از بحث‌های زیاد و آزمایش‌های مختلف، ژروم والکه، دبیر کل فیفا اعلام کرد که باید به نشانه‌های مذهبی مجوز داده شود. آزمایش‌های پزشکی بر روی حجاب انجام شد. در اکتبر ۲۰۱۶ کمتر از دو سال بعد از برداشته شدن ممنوعیت حجاب در فوتبال، مسابقات جام جهانی زنان زیر ۱۷ سال در امان اردن برگزار شد. این اولین مسابقات اصلی فیفا بود که در آن حجاب مجوز داشت و اولین مسابقات بزرگی بود که در خاورمیانه برگزار شد.

به ‌این‌ ترتیب با تلاش‌های زیاد، حق انجام فوتبال با حجاب به بانوان مسلمان داده شد. این شعار که فوتبال برای همه است قابل اجرا است و تنها زمان می‌برد که زنان بتوانند این مساله را ثابت کنند.

برچسب ها: تدبیر24 ، فوتبال
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها