بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
عارف:
رئیس مجمع نمایندگان تهران گفت: اگر احزاب سیاسی درشوراها به دنبال مطامع خود باشند، شورا را به بن بست می کشانند و به رویه اصلی شورا ضربه وارد می کنند.
تدبیر24»محمدرضا عارف در سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری با تبریک نیمه شعبان و گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله سید محمود طالقانی  یادآور شد: دغدغه اصلی آیت الله طالقانی این بود که شوراها سیاسی نشوند و شوراها باید از این موضوع بپرهیزند.

وی با اشاره به نقش شوراها در توسعه کشور تصریح کرد: وظیفه شوراها ارایه خدمات به مردم است و پرداختن به مسایل سیاسی وظیفه هیچ شورایی نیست. 

عارف افزود: هر چند که تقویت احزاب مد نظر دولت است ولی این کار باید در نهادهای دیگر انجام شود و شوراها به عنوان نمایندگان مردم در امور اجرایی فعال باشند.

وی انسجام و وحدت تصمیم ‌گیری را رمز موفقیت شورا ها بیان کرد و ادامه داد: اگر شوراها به وظایف قانونی خود عمل کنند بسیاری از مشکلات حل می شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید جایگاه شوراها در نظام اسلامی مرور شود، گفت: اگر نگاه امام خمینی (ره) از شروع نهضت اسلامی را مرور کنیم، نقش والای مردم در آن مشهود است.

رئیس فراکسیون امید ادامه داد: از اهمیت نقش شوراها می توان به تشکیل شورای عالی استان ها اشاره کرد که به آن اجازه داده شده تا طرح های هم رده لایحه به مجلس ارایه کند و دولت هم وظیفه دارد تا بار مالی آن را تامین کند.

عارف شورا را امانتی در دست اعضای آن بیان کرد و یادآور شد: تشکیل شوراها افتخاری برای دولت اصلاحات است.

وی با بیان اینکه با ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، باید در تمامی امور مشارکت مردم پذیرفته شود، افزود: امروز انتظار این است که در راستای جهت گیری ملی نظام، تمرکز زدایی و کاهش تصدی گری دولت انجام گیرد و واگذاری امور به شوراها باید در نظام مورد توجه قرار گیرد.

عارف با بیان اینکه شوراها ۱۰۰ نقش نظارتی دارند، گفت: شوراها دارای اختیار اداره امور شهر هستند و در صورت تخلف و تخطی، مشکلات زیادی ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: بر این باوریم که دولت باید به سمت وظایف حاکمیتی و سیاستگذاری برود و در شهرها وظایف را به شوراها محول کند و اعضای شوراها نیز با عملکرد خود تایید کنند که ظرفیت سپردن اختیار را دارند.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: شهرستان ری در تمام زمینه ها دارای پتانسیل های زیادی است و نیاز است برای این پتانسیل ها برنامه راهبردی تدوین شود.

عارف افزود: در این برنامه ریزی باید از فرصت در کنار تهران بودن استفاده کرد و برنامه های کوتاه مدت و میان مدت را ارائه کرد.

وی عنوان کرد: جمع بندی سمینار امروز باید برای مسئولان ذیربط ، نمایندگان تهران در مجلس و شورای محله ارسال شود تا در سیاست ها اعمال شود.

رئیس مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه نام شورای شهر تهران، شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش است، گفت: اصلاح این نام مورد نظر است که جای تقدیر است که شورای شهر تهران این اصلاح را در مکاتبات انجام داده است.

وی با تبریک روز شوراها، روز کارگر و روز معلم، از برگزارکنندگان سمینار تقدیر کرد و گفت: امیدوارم جمع بندی کارگروه‌های تخصصی این سمینار در نهاد های قانونی به نتیجه برسد.

وی افزود: در شهرستان ری در دوره انتخابات به مردم وعده و قول دادم که اگر به ۲۱ نفر لیست امید رای دهید و شورای ۵۱ نفره تشکیل شود، می توانیم مطالبات شما را پیگیری کنیم که از آنها به دلیل این انتخاب تشکر می کنم.

عارف تاکید کرد: امروز نوبت ما است که به مطالبات مردم رسیدگی کرده و آنها را پیگیری کنیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس همچنین از نقش ماندگار آیت الله یید محمود طالقانی، مهندس بازرگان و دکتر سحابی در تشکیل تشکلهای اسلامی قدردانی کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها