بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
تحرکات اخیر تل‌آویو در سوریه و حمله اخیر به پایگاه‌های نظامی سوریه نشان می‌دهد، این رژیم برای مقابله با نفوذ منطقه‌ای تهران درحال ایجاد شرایطی برای عکس‌العمل ایران است.
 عمده آتش افروزی‌ در این منطقه با رژیم اسرائیل است و حتی عربستان توسط این رژیم به دشمنی با تهران تحریک می‌شود. اسرائیل جاه‌طلبی‌های عربستان را تحریک کرده که در صورت تضعیف ایران، ریاض به قدرت مطلق منطقه تبدیل خواهد شد. در نتیجه لابی‌های صهیونیستی و عربی درحال آتش افروزی در منطقه هستند. در این مسیر تل‌آویو توطئه‌های فراوانی انجام داده از جمله اینکه به وسیله عربستان داعش را در منطقه ایجاد کرد اما از قضا سرکنگبین صفرا فزود. داعش حیثیت عربستان را برد، به‌گونه‌ای که عربستان مجبور شد پا پس بکشد. در مرحله بعد اسرائیل درصدد برآمد با حمایت از استقلال اقلیم کردستان بر نفوذ ایران در بین‌کردها اثر بگذارد که اجماع کشورهای منطقه این فتنه را نیز به حاشیه برد. در مرحله بعد اسرائیل به یاری عربستان به دنبال ایجاد بحرانی علیه ایران با پروژه استعفای سعد حریری بود تا شاید هواداران وی با حزب‌ا... درگیر شده و با ورود حزب‌ا... به مناقشه داخلی، نفوذ ایران در لبنان کاهش یابد که این فتنه نیز با درایت سیدحسن نصر‌ا... و رئیس جمهور لبنان خنثی شد. در مرحله بعد به دنبال حمله به مواضع حزب‌ا... در سوریه بودند که در این راستا یک هواپیمای خود را از دست دادند و کوشیدند به بهانه سقوط این هواپیما علیه حزب‌ا... و ایران اجماع ایجاد کنند که در این پروژه نیز ناکام ماندند. درحال حاضر به دنبال آن هستند که مواضعی را که از نظرشان پایگاه ایران در سوریه است، مورد حمله قرار دهند. کما اینکه به تیفور حمله و اعلام کردند چند فرمانده ارشد ایرانی کشته شدند تا پای ایران را به درگیری مستقیم با خود کشیده و دولت‌های غربی علیه ایران در سوریه بسیج شوند. تل‌آویو تلاش می‌کند ایران را وارد درگیری کند تا آمریکا را پشت خود داشته باشد، اما شرایط در انتها به نفع تل‌آویو تمام نشده است. چون ایران به واسطه سقوط داعش دست بالایی در منطقه پیدا کرده و ثانیا ایران دست برتری درمذاکرات دارد. در هر صورت اتفاقات حال حاضر منطقه به نفع اسرائیل نیست اما آمریکا نیز نمی‌خواهد درگیر جنگ شود. آمریکا به دنبال آن است که از بحران در منطقه بیشترین استفاده را داشته باشد. کما اینکه حتی به عربستان اعلام کرده اگر قرار است در سوریه بماند باید هزینه‌های آن تامین شود. در نتیجه تمامی اقدامات تل‌آویو حسابگرانه و در چارچوب و در راستای بهره‌برداری از منطقه است آمریکا نیز به دنبال امتیازگیری از رقبا در منطقه است. اگر آمریکا وارد درگیری نظامی شود به این معناست تل‌آویو و آمریکا به درگیری نظامی با روسیه تن داده‌اند. در نتیجه آمریکا به شدت دست به عصا حرکت می‌کند اما اسرائیل به دنبال آن است که بهانه لازم را ایجاد کند تا آمریکا وارد جنگ شود.



سید جلال ساداتیان، سفیر سابق ایران در انگلستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها