بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
مسئول دبیرخانه ستاد کنترل و مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت تاکید کرد: سیگارهای طعم‌دار، الکتریکی و تنباکوهای جویدنی موجود در بازار قاچاق هستند و از طرف وزارت بهداشت مجوز ندارند.

تدبیر24»بهزاد ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ممنوعیت تولید، توزیع و واردات سیگارهای طعم‌دار، الکتریکی و تنباکوهای جویدنی، بیان کرد: تمام این محصولات قاچاق هستند و وزارت بهداشت به هیچ وجه آنها را تایید نکرده است. مصرف این نوع دخانیات بسیار پرخطر است و از سال ۸۴ نیز ورود، تولید، توزیع و هرگونه فعالیت مرتبط با آنها  ممنوع اعلام شده‌ است. وزارت صنعت نیز بخشنامه‌ای در این زمینه صادر کرده است.

ولی‌زاده با بیان اینکه در زمینه تبلیغ  این محصولات از فقر اطلاعاتی مردم سوء استفاده می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر این محصولات از طریق اینترنت به فروش رسانده می‌شوند، همیشه با پلیس فتا در این زمینه مکاتبه  می‌کنیم و این موارد را برای پیگیری و برخورد گزارش می‌دهیمبررسی بیشتر مواد مورد استفاده در این  نوع دخانیات، در دستور کار  قرار گرفته است؛ چون امکان استفاده از مواد روانگردان و مخدر در آنها وجود دارد. در عصاره‌هایی که برای تولید آنها استفاده می‌شود ممکن است هرچیزی وجود داشته باشد. ما این موضوع را به ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز اعلام کرده‌ایم.  

مسئول دبیرخانه ستاد کنترل و مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت درباره روش‌های تشخیص سیگارهای قاچاق توضیح داد و گفت: تصاویر هشدار دهنده بهداشتی  همراه با پیام‌های مصوب و همچنین شناسه کالای وزارت صنعت، دو مشخصه ویژه سیگارهای مجوزدار هستند. در غیر این صورت  قاچاق هستند و معلوم می‌شود که هیچ نظارتی روی آنها صورت نگرفته است؛ به همین دلیل امکان بروز هر نوع عارضه‌ای وجود دارد.  مردم باید از خرید هر نوع محصول قاچاق خودداری کنند. ما نمی‌گوییم سیگارهای قاچاق خطر بیشتری نسبت به نمونه مجاز آن دارند، اما با توجه به اینکه محصول قاچاق هیچ مسیر نظارتی را طی نکرده،   ممکن است موادی در آن استفاده شده باشد که سلامتی را به خطر اندازد.

 میزان قاچاق سیگار کاهش یافت 

ولی‌زاده با بیان اینکه گزارش‌های وزارت صنعت از کاهش قابل توجه قاچاق سیگار خبر میدهد، افزود: در برنامه پنجم توسعه، وزارت صنعت برای مبارزه با قاچاق کالای دخانی، سیاست تبدیل میزان واردات به تولید داخل را  با هدف کنترل قاچاق در پیش گرفت. با اینکه وزارت بهداشت از راه‌اندازی صنعت تولید دخانیات در کشور رضایت ندارد و از ورود صنایع بین‌المللی تولید دخانیات در کشور ابراز نگرانی کرده است، اما به دلیل اینکه  این بند قانونی بود، وزارت صنعت نیز آن را اجرا کرد.

مسئول دبیرخانه ستاد کنترل و مبارزه با دخانیات ادامه داد: برای اجرای قانون، این حجم از واردات دخانیات به تولید داخلی تبدیل شد؛ بنابر این اگر در بازار داخل، نمونه قاچاق یکی از انواع برندهای سیگاری که در کشور تولید می‌شود، پیدا شود، تولیدکننده باید تا ۳۳ برابر ارزش کالای کشف شده جریمه بپردازد؛  یعنی آنها باید نظارت خود را بر ورود کالای قاچاق در کشور تشدید کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها