بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰
معصومه ابتکار که دوشنبه شب در راس هیاتی وارد جاکارتا پایتخت اندونزی شده و مورد استقبال رسمی 'یوهانا یمبیس' وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان جمهوری اندونزی قرار گرفته بود، روز گذشته با رییس جمهور اندونزی ملاقات کرد.
معصومه ابتکار در این دیدار، با ابلاغ سلام دکتر روحانی گفت: در دو سال گذشته تحولات خوبی در روابط دو کشور صورت گرفته، اما با توجه به ظرفیت‌های موجود هنوز راه‌های زیادی برای رسیدن به همکاری‌های متناسب با ظرفیت‌ها وجود دارد.

معاون رییس جمهور از مواضع دولت اندونزی نسبت به ایران در رابطه با برجام قدردانی کرد و گفت: برجام صرفا یک سند همکاری میان ایران و کشورهای غربی نیست، بلکه سندی بین المللی برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و تثبیت صلح در جهان است.

وی اقدامات نمایشی رژیم صهیونیستی علیه را ایران مخرب صلح و ثبات در منطقه دانست.

ابتکار با اشاره به چالش‌های موجود در عرصه‌های بین‌المللی بر تاثیر همکاری‌های نزدیک میان دو کشور و فائق آمدن بر چالش‌ها تاکید کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  همچنین به پیش نویس سند همکاری در حوزه زنان که میان دو طرف در حال بررسی است، اشاره و اظهار امیدواری کرد که سریع‌تر نهایی و امضاء شده تا همکاری‌ها در این بخش آغاز شود.

وی تلاش‌ها و کوشش‌های جمهوری اسلامی ایران را در جهت پیشبرد و تفکر اسلام رحمانی دانسته و افزود: ایران دو پیشنهاد گفتگوی تمدن ها و همچنین مقابله با خشونت و افراطی‌گرایی را به جهان ارائه کرد که در سازمان ملل تصویب شد.

رئیس جمهوری اندونزی نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران و اندونزی دو کشور بزرگ با جمعیت زیاد مسلمان هستند، گفت: در دنیای امروز که موضوعات شناخته شده و شناخته نشده، جهان را تهدید می‌نماید، می‌بایست با یکدیگر همکاری کنیم. به همین دلیل اندونزی ایده برگزاری نشست اسلام اعتدالی را طرح کرده تا با گفتگو و تبادل تجربیات بتوانیم با خشونت و افراط‌گری مقابله کنیم.

وی گفت: جمهوری اندونزی به جایگاه و ارزش بانوان واقف است و براساس آیه ۳۴ سوره نساء در جهت پیشبرد و توانمندسازی‌زنان می‌کوشد.

معصومه ابتکار همچنین روز سه شنبه به عنوان یکی از سخنرانان اصلی افتتاحیه "کنفرانس متفکران و دانشمندان عالی رتبه جهان اسلام در مورد اسلام اعتدالی" سخنرانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده؛ ابتکار به دعوت دکتر دین شمس‌الدین - نماینده ویژه رئیس جمهور اندونزی در امور گفت‌وگو و همکاری بین ادیان و تمدن‌ها به نشست عالی اسلام میانه رو دعوت شده است.

آیت الله محمد علی تسخیری - رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از دیگر شخصیت‌های برجسته دعوت شده به این نشست است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها