بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵
نایب رییس شورای شهر تهران مطرح کرد:
نایب رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد کرد که دیوان محاسبات شهری برای نظارت شورای شهر بر عملکرد مالی شهرداری تهران ایجاد شود.
تدبیر24»ابراهیم امینی دراین باره گفت: شورای شهر نتوانسته جایگاه واقعی خودش را پیدا کند و به عنوان نمونه بودجه را تصویب می‌کنیم اما ابزاری برای نظارت دقیق بر مصرف آن را نداریم.

وی افزود: حسابرسی از طریق حسابرسان رسمی که با آنها قرارداد بسته می‌شود هم سمبل کاری است. پارلمان ملی که بودجه را تصویب می‌کند، از ابزار نظارتی به نام دیوان محاسبات کشور بهره می‌گیرد. بنابراین شورای شهر نیز نیاز به دیوان محاسبات شهر دارد تا نظارت مالی داشته باشد.

نایب رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: بنده به عنوان عضو شورا از کجا باید مطلع شوم که بودجه در یک بخش از مجموعه شهردار چگونه مصرف می‌شود چرا که اطلاعاتی درباره آن ندارم. اگر هم کارشناس و حسابرسی از بیرون بیاید، انسجام لازم را ندارد یعنی فقط در مورد بخش خاصي گزارش می‌دهد.

 امینی با تاکید بر اینکه جایگاه حقوقی شورا به‌خوبی تدوین نشده است، ادامه داد: در انتخاب شهردار یکی از مواردی که دوستان تصویب و بر آن تاکید کردند این بود که گرینه‌‌هایی که برای شهرداری مطرح شدند باید تیم خودشان را معرفی کنند و به عنوان نمونه بگویند معاونان من این افراد هستند تا اعضای شورای شهر با علم به این موضوعات برای انتخاب شهردار رأی بدهند؛ رأیی که مانند رأی اعتماد به کابینه است یعنی رأی اعضای شورای شهر تنها به شهردار نیست بلکه به یک مجموعه خواهد بود.

انتهای پیام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها