بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، گفت: در هفته‌های آتی از سامانه یکپارچه‌ نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری که به منظور نوسازی تاکسی، اتوبوس، مینی بوس و وانت و وانت‌بار در نظر گرفته شده‌ است، رونمایی خواهد شد.

تدبیر24»مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طبق فرمایش رییس جمهور، امسال اجرای دو طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و نوسازی بافت‌های فرسوده تکلیف شده است، اظهارکرد: با توجه به عملکردی که اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در حوزه نوسازی تاکسی‌های فرسوده داشته، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جانب سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور به اتحادیه تاکسیرانی واگذار شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور سامانه‌ مربوطه تحت عنوان سامانه یکپارچه نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری توسط اتحادیه تاکسیرانی تهیه شده است که قرار است به زودی از آن رونمایی شود. همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس، وانت و وانت بار و تمامی ثبت‌نام‌ها و ارتباطات از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اضافه کرد: امیدواریم با پیگیری‌های رییس جمهور و اهتمامی که دستگاه‌ها در این حوزه دارند، نوسازی بخش‌های دیگر حمل و نقل عمومی را مانند نوسازی تاکسی‌های فرسوده به خوبی انجام دهیم.

نوسازی تاکسی‌های فرسوده درانتظار پاسخ ایران خودرو و گمرک

ضامنی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به توقف نوسازی تاکسی‌های فرسوده از بهمن‌ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: به علت عدم تناسب اعتبارات و انباشت فرسودگی، نوسازی تاکسی‌های فرسوده با مشکلاتی روبه‌رو است و این باعث می‌شود که گمرک معوقات خود را به ایران خودرو نپردازد و در نتیجه شرکت خودروساز نیز پیش فاکتور صادر نکند.

به گفته وی، در حقیقت اعتباری که هرساله در قانون بودجه برای این امر تخصیص داده می شود،پاسخ انباشت فرسودگی را نمی دهد. ولی درصددیم که این طرح به زودی به مرحله اجرایی برسد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در ادامه تصریح کرد:  از حدود 125 هزار تاکسی فرسوده در کل کشور 10 هزار ون فرسوده وجود دارد. امسال نیز قصد داریم که حدود 30 هزار تاکسی و 10 هزار ون را نوسازی کنیم. بنابراین اگر بروکراسی اداری گمرک و شرکت خودروسازی به سرعت طی شود، در نیمه اول اردیبهشت ماه به نتیجه خواهیم رسید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها