بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴
انتخاب شهردارتهران وارد فاز جدیدی شد
جمعه ای که گذشت روز پرجنجالی در حوزه شهری بود و گرچه اخبار این روز با توئیتی معنادار از حجت نظری عضو شورای شهر تهران آغاز شد اما در پایان همان روز محمدابراهیم انصاری لاری برای دومین بار به شکل رسمی از جمع هفت نامزد شورای شهر تهران برای شهرداری انصراف داد تا روند انتخاب شهردارتهران وارد فاز جدیدی شود.


تدبیر24» ساعات پایانی پنجشنبه بود که حجت نظری، عضو شورای شهر تهران با انتشار توئیتی در صفحه توئیتر خود از اقدامات خطرناک خارج از شورا برای زدن به زیرمیز انتخاب شهردار تهران خبر داد.اقداماتی که به گفته نظری می توانست منجر به عدم انتخاب شهرداری بعدی تهران از میان هفت گزینه مطرح شده در شورای شهر تهران شود. نظری در ادامه این توئیت اینطور نوشت: «باید بدانیم که خودخواهی و درنظرنداشتن منافع عموم مردم، درنهایت دامن همه را خواهد گرفت. اگر شهردار تهران از میان هفت گزینه نهایی انتخاب نشود، پشت پرده را بی پرده خواهم گفت.

عضو شورای شهر در پایان توئیت خود نیز از هشتگ شورای اول برای بیان سرنخ هایی از توئیت پرابهام خود استفاده کرد.

توئیت نظری اما خیلی زود در فضای تلگرام، توئیتر و دیگر شبکه های اجتماعی بازنشر شد و بسیاری از چهره های سیاسی نیز به آن واکنش نشان دادند، از جمله جوادامام، مدیربنیاد باران و از نزدیکان سیدمحمدخاتمی که در پاسخ به توئیت حجت نظری نوشت: «هرجا جلوی ضرر گرفته شود، منفعت است» واکنشی که به نوعی اظهارات نظری را تایید می کرد.

در شرایطی که واکنش ها به این توئیت ادامه داشت، عصر جمعه خبر انصراف دوباره محمدابراهیم انصاری لاری منتشر شد. انصاری لاری که برای دومین بار نامه انصراف خود را خطاب به محسن هاشمی منتشر کرده بود، این بار کاملا جدی از میان گزینه های شورای شهر برای تصدی شهرداری تهران کنار رفت تا 21 عضو شورای شهر از میان شش گزینه دیگر شهردار بعدی را انتخاب کنند، البته اگر معادلات آنطور که حجت نظری هشدار داده بود پیش نرود.

انصراف انصاری لاری اما حاوی نکات قابل توجهی بود، او که در نامه اول انصراف خود از کناره گیری به نفع محمودحجتی خبرداده بود، این بار هیچ نامی از محمود حجتی و هیچ یکی از گزینه های دیگر شهرداری مطرح نکرد و تنها بر تمایل برای ادامه فعالیتش در منطقه آزاد کیش تاکید کرده بود.

انصراف انصاری لاری و توئیت پرابهام حجت نظری گرچه دو جنجال خبری شهرتهران در روز جمعه بودند، اما قطعا ابعاد دیگری هم دارد که در روزهای آتی مشخص خواهد شد.


پایان پیام

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها