بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
متهم پرونده قتل کودک 10 ساله مشهدی که به «قاتل مارمولک نشان» معروف شده است، روز سه شنبه گذشته و در بازسازی صحنه جنایت، زوایای پنهان این پرونده جنایی را در حضور قاضی ویژه قتل عمد و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی تشریح کرد.

متهم 27 ساله این پرونده جنایی در حالی که عقربه های ساعت 10 صبح را نشان می‌داد، توسط کارآگاهان اداره جنایی به بولوار شهید موسوی قوچانی 35 هدایت شد تا چگونگی وقوع این حادثه تلخ را از مقابل منزل پدر محمدحسین (مقتول) بازسازی کند.

جمعیت زیادی با شنیدن خبر بازسازی صحنه قتل، به خیابان شهید موسوی قوچانی آمده بودند و ماموران انتظامی از فاصله حدود 500 متری با نصب نوار زرد رنگ ورود به صحنه جرم ممنوع! قصد داشتند از ورود افراد متفرقه به محل بازسازی صحنه جرم جلوگیری کنند اما گویا تدابیر مناسبی از سوی کلانتری محل در این باره اندیشیده نشده بود چرا که هجوم جمعیت تا فاصله نیم متری متهم پرونده، هر لحظه بر اضطراب و نگرانی کارآگاهان اداره جنایی می‌افزود و آن ها هر لحظه حلقه های حفاظتی را تنگ‌تر می کردند. این در حالی بود که قاضی حسن حیدری (معاون امنیتی و سیاسی دادستان مرکز خراسان رضوی) نیز در محل حضور یافته بود و اوضاع را برای حفظ جان متهم یا درگیری احتمالی زیرنظر داشت.


jpgfile_19810_612379_636610693063787924


دقایقی بعد و با صدور دستوری از سوی قاضی کاظم میرزایی (قاضی ویژه قتل عمد) متهم از خودروی پلیس آگاهی بیرون آورده شد و کنار خودرو مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت.

در حالی که برخی از افراد حاضر از سوی معاون دادستان برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه احتمالی توجیه شده بودند، بازپرس ویژه قتل عمد با تفهیم مواد قانونی به متهم از وی خواست مواظب اظهارات خود باشد و حقیقت ماجرا را بیان کند.

در این هنگام، چشم بند سیاه از چشمان متهم برداشته شد و او در حالی که چشم به در منزل مقتول کوچک دوخته بود، با معرفی کامل خود گفت: حدود 15 دقیقه در این مسیر بودم تا این که کودک 10 ساله به سمت من آمد و من او را به بهانه این که راننده تاکسی تلفنی هستم سوار کردم.

چند متر بالاتر دور زدم سپس از سمت میدان شهید فهمیده به طرف بزرگراه آسیایی و شهرک صنعتی مشهد به حرکت خودم ادامه دادم.

این گزارش حاکی است، پس از اظهارات متهم در محل سوار کردن کودک 10 ساله، وی به سمت مسیری که به جاده شهرک صنعتی رفته بود، حرکت کرد و گفت: حدود 20 دقیقه داخل شهرک صنعتی دور زدم تا جایی خلوت برای رسیدن به هدف شیطانی ام پیدا کنم اما هرچه گشتم جای مناسبی پیدا نکردم.

او در پاسخ به سوال قاضی میرزایی که پرسید چرا شهرک صنعتی را برای این کار انتخاب کردی؟ گفت: قبلا دو بار برای پر کردن فرم استخدام به این شهرک آمده بودم و آن جا در ذهن ام باقی مانده بود! «سجاد-ر» متهم پرونده این جنایت هولناک در ادامه اعترافاتش زوایای پنهان دیگری را فاش کرد و افزود: حدود بیش از یک ساعت و نیم در خیابان اطراف جاده شهرک صنعتی بودم، آن جا خودرو را متوقف کردم و غذایی را که مادرم داخل ظرف برایم گذاشته بود، خوردم. آن کودک هم (مقتول) ساندویچی در کیف اش داشت که او هم آن را خورد.

بعد از آن از صندوق عقب چهار لیتری آب را آوردم چرا که کودک از من آب خواسته بود. او وقتی آب را نوشید و متوجه هدف شیطانی ام شد، مقاومت کرد. وی در صندلی جلو نشسته بود که من با زور لباس ها را از تنش بیرون آوردم به همین دلیل زیرپوش سفید و لباس قرمز رنگ او پاره شد. با وجود این او خیلی مقاومت کرد و به من ناسزا گفت به طوری که دیگر نتوانستم خودم را کنترل کنم و با چاقوی میوه خوری ضربه ای به او زدم که ناگهان خم شد و من دیگر ضربات را هم به پشت او وارد آوردم!

متهم معروف به «قاتل مارمولک نشان» اضافه کرد: او را در نزدیکی محل پارک خودرو و با ضربات سنگ به قتل رساندم و در حالی از محل گریختم که کیف مدرسه و لباس هایش درون خودرو بود. دوباره به سمت شهرک صنعتی رفتم و لباس‌هایش را در منطقه منزل آباد انداختم. وی در پاسخ به سوال قاضی که پرسید کتاب های مدرسه کودک را چه کردی؟ گفت: آن ها را هم کنار لباس های مقتول انداختم ولی احتمالا کسی آن ها را برده است!

متهم ادامه داد: تنها مداد سیاه و کیف سبز مدرسه آن کودک داخل خودرو مانده بود که کارآگاهان آن ها را پیدا کردند.

بنابراین گزارش، متهم زمانی که قصد داشت صحنه انجام عمل منافی عفت را بازسازی کند که با مقاومت کودک 10 ساله نتوانست به هدف شومش برسد، از مقام قضایی خواست تا دیگران از محل حادثه دور شوند، چرا که از بازگو کردن آن خجالت می کشد!

در این لحظه و به دستور قاضی میرزایی، متهم به تنهایی در برابر بازپرس ایستاد و بخشی از جرایم هولناک خود را تشریح کرد.

این گزارش حاکی است، متهم 27 ساله در حالی که خون های ریخته شده روی زمین خاکی را نشان می داد، اضافه کرد: او را با ضربات چاقو و سنگ در این محل به قتل رساندم و از محل گریختم تا این که توسط کارآگاهان دستگیر شدم.

در بازسازی صحنه جنایت که با حضور سرهنگ کارآگاه محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی) انجام شد، ابتدا سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس دایره قتل آگاهی) جزئیاتی از محتویات پرونده و چگونگی دستگیری متهم را شرح داد و در پایان نیز قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با صدور قرار بازداشت موقت، متهم به قتل را روانه زندان کرد تا مراحل قانونی دیگر این پرونده جنایی طی شود.

ظهر پنجم اردیبهشت، دانش آموز 10 ساله ای به نام محمدحسین که منتظر تاکسی تلفنی بود، از مقابل منزلش در بولوار شهید موسوی قوچانی، توسط راننده جوان یک دستگاه پراید سفیدرنگ ربوده شد. چند ساعت بعد با کشف جسد این کودک در جاده شهرک صنعتی مشهد، پرونده جنایی مذکور در دادسرای مشهد توسط قاضی ویژه قتل عمد، مورد رسیدگی قرار گرفت.

گروه ویژه کارآگاهان اداره جنایی که با نظارت مستقیم سرهنگ حمیدرزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد عمل شده بودند در کمتر از 36 ساعت موفق شدند با اقدامات فنی و اطلاعاتی و همچنین تصویر مارمولکی که روی داشبورد پراید سفید نقش بسته بود، متهم این پرونده را دستگیر کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها