بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
دزد جوان با استفاده از خودروی یدک کشِ غیرمجاز اقدام به سرقت خودرو در سطح شهر تهران کرده است

تدبیر24»رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح نحوه ی دستگیری متهم پرونده گفت : "ساعت 23:00 سه شنبه 11 اردیبهشت ماه امسال یکی از شهروندان منطقه ی حکیمیه تهران با مراجعه به گشت کلانتری 146حکیمیه به مأمورین خبر داد که خودرو نیسان جرثقیل به شماره انتظامی ایران 10 /*** ن 37 در حال بکسل کردن یک پراید به شماره انتظامی ایران44/*** ل 55 است اما این خودرو ( پراید ) فاقد هرگونه صندلی و چهار درب خودرو است ! و به همین علت احتمال سرقتی بودن آن متصور می باشد .

مأمورین کلانتری 146 حکیمیه با اعزام به این محل جهت بررسی موضوع ، مشاهده کردند که راننده ی خودرو نیسان یدک کش اقدام به رها کردن خودرو پراید نموده و خودش نیز قصد ترک محل را دارد ؛ راننده نیسان جهت بررسی موضوع متوقف و در ادامه ، با بررسی ارکان هویتی پراید مشخص شد که این خودرو دارای سابقه سرقت بوده و روز 30 فروردین ماهم امسال در منطقه تهرانپارس سرقت شده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت خودرو" و ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، تحقیقات در خصوص این پرونده در دستور کار کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت خودرو این پایگاه قرار گرفت .

سرهنگ فخرالدین افراسیابی ، در خصوص رسیدگی به این پرونده عنوان داشت : متهم پرونده که خودش را ابتدا به نام محمد احمدی به مأمورین معرفی کرده بود ، پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار و با هویت واقعی "محسن . ح" ( 32 ساله ) مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد که در حال حاضر به اتهام سرقت خودرو و فروش خودرو به شیوه سند نمره تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار دارد .

با شناسایی "محسن" به عنوان یکی از مجرمین حرفه ای در زمینه سرقت خودرو و سند نمره کار ، تحقیقات از وی آغاز اما او اساسا منکر هرگونه انجام سرقت و حتی سرقت پراید کشف شده در زمان دستگیری شد !! لذا به منظور شناسایی دیگر سرقت ها ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو پژو 206 سفیدرنگی شدند که متهم پس از سرقت آن در مهرماه سال گذشته و سند نمره کردن ، خودرو را در اختیار خواهرش گذاشته بود . در ادامه ، با کشف قطعات مسروقه ی متعلق به یک دستگاه خودرو تیبای دارای سابقه سرقت در داخل مخفیگاه متهم ، کارآگاهان موفق به شناسایی دومین شیوه و شگرد انجام سرقت خودرو توسط متهم شدند .

مالک خودرو تیبا در زمان تشکیل پرونده سرقت عنوان کرده بود که فردی در پوشش خریدار اقدام به سرقت خودرو وی کرده است ؛ لذا مالک خودرو تیبا به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شد و پس از مواجه حضوری با متهم ( محسن . ح ) صراحتا وی را مورد شناسایی قرار داد ؛ وی در توضیح نحوه سرقت خودرو به کارآگاهان گفت : "خودرو شخصی ام را جهت فروش در سایت دیوار و شیپور آگهی کرده بودم تا اینکه شخصی با من تماس گرفت و ضمن معرفی خودش به عنوان خریدار و نهایتا توافق بر سر قیمت خرید خودرو ، جهت بازدید خودرو با من قرار ملاقات گذاشت . روز سرقت ، متهم برای انجام تست فنی خودرو پشت فرمان ماشین نشست ؛ هنوز چند دقیقه ای از حرکت ما نگذشته بود که ناگهان ماشین شروع به ریپ زدن کرد و خاموش شد ؛ همین شخص ( متهم ) مدعی شد که ماشین دارای نقص فنی است و به این ترفند مرا از ماشین پیاده کرد تا نگاهی به موتور ماشین بیندازم اما به محض پیاده شدن از ماشین بود که وی مجددا ماشین را روشن کرد و به سرعت از محل متواری شد . پس از گذشت چند روز زمان سرقت به من اطلاع دادند که خودرو بنده به صورت رها شده در جاده دماوند کشف شده اما تعدادی قابل توجهی از قطعات آنرا سرقت کرده بودند " .

سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی در توضیح شیوه و شگرد سرقت خودرو توسط متهم افزود : "متهم علاوه بر انجام سرقت خودرو در پوشش خریدار خودرو و شناسایی مالباختگان از طریق سایت های ویژه خرید و فروش کالا (دیوار و شیپور) با خرید یک دستگاه خودر نیسان و تجهیز آن به جرثقیل ، بدون داشتن هرگونه مجوز قانونی در خصوص فعالیت در این زمان و در واقع در پوشش فوق اقدام به سرقت خودروهای پارک شده در سطح شهر تهران بویژه در مناطق شرق تهران کرده است " .

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان این خبر گفت : "با توجه به حرفه ای بودن متهم در سرقت خودرو به شیوه و شگرد های مختلف و بویژه با توجه به فعالیت متهم در زمینه سند نمره کردن خودروهای مسروقه ، هماهنگی لازم با بازپرس محترم شعبه سوم دادسرای ناحیه 4 تهران انجام و متهم جهت ادامه تحقیقات تخصصی در این زمینه در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ".

برچسب ها: تدبیر24 ، جرثقیل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها