بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رئیس جمهوری برای شفاف سازی ورفع ابهام درباره اتفاقات اخیر و فیلترینگ تلگرام و استعفای وزیر ارتباطات باید در جلسه ای غیر علنی در صحن یا حتی فراکسیون امید، به نمایندگان توضیح بدهد. چرا که مردم نسبت به وضعیت پیش آمده معترضند.
تدبیر24»محمود صادقی در گفت وگو با گروه سیاسی  «خط اعتدال» بااشاره به نامه علی نوبخت، نماینده مردم تهران در مجلس که خواستار دعوت از رئیس‌جمهوری در یک جلسه غیرعلنی برای توضیح درباره فیلترینگ تلگرام شد، با استقبال از این پیشنهاد اظهار کرد: نامه دکتر نوبخت در این باره بسیار بجا و اقدام مناسبی است.
این نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه فیلترینگ تلگرام زمان تعطیلی یک هفته ای مجلس اتفاق افتاده است، ادامه داد: به دلیل تعطیلی یک هفته ای مجلس نتوانستیم به وظیفه خود در این باره عمل کنیم و واکنش مناسبی داشته باشیم و این امر باعث اعتراض کاربران فضای مجازی شده است.
این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: در یک هفته گذشته درباره این موضوع دیتاهایی را توییت می کردم و کاربران معترض بودند که چرا مجلس نسبت به این موضوع ورود نکرده است. توضیح اینکه مجلس به مدت یک هفته تعطیل بوده است و طبیعی است که نمی توانسته موضع گیری داشته باشد. ولی با باز شدن مجلس این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.
صادقی ادامه داد: فیلترینگ تلگرام در صورت مخالفت رئیس جمهوری و وزیر ارتباطات و مخالفت فنی اکثریت اعضای فضای مجازی اتفاق افتاده است و سوال و ابهاماتی در این باره مطرح است که چطور با وجود این مخالفت ها با این سرعت این کار انجام شده است. بنابراین رئیس جمهوری باید درباره این پرسش ها به نمایندگان ملت توضیح بدهد.
رئیس فراکسیون شفاف سازی و انضباط مالی مجلس همچنین تصریح کرد:این نامه پیشنهاد خوبی است که رئیس جمهوری به مجلس بیاید و حتی اگر در صحن غیرعلنی هم نباشد، خوب است که به فراکسیون امید بیاید و در این باره توضیح دهند. چرا که به نظر می رسد در این باره یک بام و دو هوا رفتار شده است ولی از آنجایی که اطلاعاتی در این باره نداریم نمی توانیم اظهارنظر دقیقی داشته باشیم.
او همچنین به ابهام استعفای وزیر ارتباطات در این باره اشاره کرد و گفت که درباره استعفای آذری جهرمی و موضوعات پیش آمده شائبه هایی وجود دارد که نیاز به توضیح و شفاف سازی رئیس جمهوری دارد.
گفتنی است روز گذشته علی نوبخت نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و همچنین عضو فراکسیون امید طی نامه ای از نمایندگان خواست که رئیس جمهوری برای توضیح درباره فیلترینگ تلگرام در جلسه ای غیر علنی حاضر شده و به نمایندگان توضیح دهد و اگر نمایندگان از توضیحات روحانی در این باره قانع نشدند، به وظیفه قانونی خود در این باره عمل کنند. او در این نامه خطاب به نمایندگان آورده است: «…با توجه به اینکه شما بزرگواران و حقیر در شروع کار نمایندگی برای حفظ منافع ملی سوگند یاد کرده‌ایم پیشنهاد می‌نماید در مورد فیلترینگ تلگرام از جناب رییس جمهوری به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی در یک جلسه غیر علنی مجلس دعوت به عمل آید تا توضیحات لازم را بدهند. چنانچه قانع شدیم که برای حفظ منافع ملی می‌بایست این حرکت را تایید نماییم که تکلیف روشن است. در غیر این صورت نمایندگان به منظور جلوگیری از سقوط دیوار اعتماد عمومی که مدعی است متاسفانه ترک‌های زیادی در چند سال اخیر خورده است و حفظ اقتدار قانونی مجلس با رایزنی‌های فشرده به وظیفه قانونی و ملی و عقلی و منطقی خود عمل کنند.»
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها