بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
اسکار به عضویت دو بازیگر و کارگردان آمریکایی در این آکادمی پایان داد.

تدبیر24»بیل کازبی و رومن پولانسکی از آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در آمریکا اخراج شدند و به عضویت آنها در این آکادمی پایان داده شد.

به گزارش یورونیوز، این آکادمی می گوید این تصمیم بر اساس استانداردهای اخلاقی‌اش اتخاذ شده است که طبق آنها انتظار می رود اعضا «احترام به شان و منزلت انسان» را رعایت کنند.



بیل کازبی بازیگر سرشناسی آمریکایی ماه گذشته به اتهام حمله یا تعرض جنسی دادگاهی و محکوم شد و احتمال می رود با ۳۰ سال زندان مواجه شود.

رومن پولانسکی کارگردان سرشناس سینما نیز در سال ۱۹۷۷ تجاوز به دختری ۱۳ ساله را پذیرفت. پولانسکی کارگردان فرانسوی‌ـلهستانی برای جلوگیری از احتمال بازداشش از آمریکا گریخته است چرا که احتمال می رفت با زندان طولانی مدت مواجه شود.



کازبی و پولانسکی دو نفر از چهار نفری هستند که در عمر ۹۱ ساله آکادمی اسکار از این آکادمی اخراج شده اند.

در پی بروز برخی رفتارهای غیراخلاقی در هالیوود سال گذشته اسکار استاندارهای اخلاقی و رفتاری جدیدی تنظیم کرد و آن را ابلاغ کرد.

در ابلاغیه این سازمان سینمایی آمده است: پس از ساعت‌ها و هفته‌ها مشاوره با استادان اخلاق، تجارت، فلسفه و حقوق از جورج‌ تاون، هاروارد، نورت دام و استنفورد، در کنار متخصصانی در زمینه منابع انسانی و آزارهای جنسی، این نتایج به دست آمده است.

در این نامه ذکر شده در آکادمی جایی برای افرادی که بخواهند از موقعیت یا قدرت خود سوء‌استفاده کنند وجود ندارد.

با این حال دو هفته بعد از برگزاری مراسم اسکار، دو نشریه هالیوود ریپرتر (hollywood reporter) و ورایتی (Variety) به نقل از منابع ناشناس گزارش کردند که جان بیلی که تابستان گذشته به ریاست آکادمی علوم و هنرهای سینما انتخاب شده بود، در سه شکایت جداگانه به آزار جنسی متهم شده‌است.



سال گذشته نیز تعداد قابل توجهی از مردان در دنیای سینما و سرگرمی، سیاست، تجارت و ورزش مورد اتهامات آزار جنسی قرار گرفتند. از خبرساز‌ترین این رسوایی‌های اخلاقی، هاروی واینستین، یکی از مشهورترین تهیه‌کنندگان هالیوود و با نفوذترین چهره‌های صنعت سینما در آمریکا بود.

در یک فقره 82 زن قدرتمند بر اساس استانداردهای حقوق زنان در غرب علیه تنها یک تهیه کننده به هاروی واینستین شکایت کردند.

برچسب ها: تدبیر24 ، چهره مشهور
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها