بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در یادداشتی به اهمیت و جایگاه معلم در عرصه تربیت و آموزش دانش آموزان پرداخته است.
تدبیر24»فریده اولادقباد یادداشتی به مناسبت هفته معلم در اختیار خبرگزاری خانه ملت قرار داد که متن این مطلب به شرح ذیل است:

معلمی شغل و حرفه نیست بلکه ذوق و هنر و توانمندی است، معلمی در قرآن به عنوان جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیامبر اکرم (ص) نازل شده است به این هنر خداوند اشاره شده است.

"بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید، انسان را از خون بسته سرشت، بخوان و پروردگارت کریم‌ترین است، همان که آموخت با قلم آموخت با انسان آنچه را که نمی‌داشت."

در این آیات خداوند، خود را "معلم" می‌خواند و جالب اینکه معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده‌ترین و بهترین شاهکار خلقت یعنی انسان آورده است. به وسیله قلم آموزش داد که این ازدواج خلاقیت و هنر شگفت خداوند در امر آفرینش حکایت دارد.

چگونگی آموزش و پرورش یک جامعه بهترین مظهر فرهنگ آن جامعه است. همچنان که فرهنگ یک جامعه بدون تردید چگونگی آموزش و پرورش آن جامعه را نشان می‌دهد؛ بنابراین حفظ، گسترش و غنی‌سازی و به روز رسانی فرهنگ عمومی را از جمله وظایف و نقش‌های بنیادی مدارس با آموزش و پرورش می‌نامد.

نظام آموزشی هر کشوری به دست معلمان آن کشور شکل گرفته و سامان می‌یابد و در این میان هر اندازه سطح دانش، توانایی، مهارت، تخصص و تعقل سازمانی آنان بالاتر باشد آن نظام موفق تر، پویاتر و موثرتر خواهد بود.

معلم کارگزار اصل تعلیم و تربیت و روح نظام آموزشی هر کشور است و با کوشش خردمندانه اوست که اهداف متعالی نظام آموزشی کشور محقق می‌شود.

علیرغم تمامی پیشرفت‌ها و تحولات شگرف علمی جهان در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات هنوز هیچ جایگزینی بی‌بدیل برای معلم یافت نشده است.

بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، نقش محوری تعلیم و تربیت به ویژه معلمان را در پیشرفت آموزش عمومی به عنوان تنها عامل توسعه اجتماعی پذیرفته و سرمایه‌گذاری‌های عظیم و دراز مدتی در این زمینه انجام داده‌اند.

جامعه بشری همواره مدیون تلاش‌ها و فداکاری‌های زنان و مردانی بوده که در مقام معلمی، مسیر علم و دانش و اخلاق را فروزان نگه داشته و افق‌های تازه و امیدبخش را به روی انسان‌ها گشوده است.

دولت باید آموزش و پرورش را در اولویت اول قرار دهد زیرا این معلمین و استادان بودند که همیشه رهبری انقلاب‌ها و اصلاحات سیاسی و اجتماعی را به عهده داشتند و زیربنای رشد و توسعه پایدار هر کشور با نگاه ویژه دولت به آموزش و پرورش محقق خواهد شد.

به منظور توانایی و برآوردن نیاز جامعه و پاسخگویی به چالش‌های قرن مدارس نباید هیچ گونه مرزی با محیط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود داشته باشند و لازم است به پایگاهی برای تبادل ثمربخش افکار تبدیل شود و افق‌های مناسب را جهت دربرگیری فرهنگ های موجود در جهان اعم از ملی، منطقه‌ای و ناحیه‌ای گسترش دهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها