بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۰۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
امروز تولد یکی از جذاب ترین و محبوب ترین بازیگران دنیای سینما است. کسی که سال های سال به عنوان جذاب ترین مرد سینما انتخاب می شد و با بازی خود دل همگان را می برد.

تدبیر24»"جرج تیموتی کلونی متولد ۶ مه، ۱۹۶۱ در ایالت کنتاکی است که بارها به عنوان بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی برندهٔ جایزه اسکار و گلدن گلوب برگزیده شده است.​جورج در کنتاکی آمریکا به دنیا امد. پدرش مجری معروف اخبار " نیک کلونی " است. کسی که مدت های زیادی به عنوان مجری فعالیت کرد و همچنین اجرای یک شو را در سینسیناتی برعهده داشت. او تا 5 سالگی اغلب اوقات جورج را برای تماشا به همراه خود به استودیو می آورد. جورج بعد از بزرگ شدن از رقابت با پدر بر سر اجرای برنامه دست کشید و به دانشگاه Northern Kentucky رفت اما نتوانست به عنوان بازیکن در تیم بیسبال " قرمزهای سینسیناتی " حضور داشته باشد. زمانی که پسر عمه اش که بازیگر Actor است یعنی " میگل فرر " او را برای بازی در قسمت کوتاهی از یک فیلم بر سر صحنه آورد ، جورج تصمیم گرفت تا بازیگری را جدی تر ادامه دهد. بنابراین او در سال 1982 به لس آنجلس رفت و بعد از حدود یکسال تلاش بالاخره توانست در فیلمی به همراه " چارلی شین " حضور داشته باشد. فیلمی که هیچ وقت اکران نشد اما تهیه کنندگان زیادی او را دیدند و به این ترتیب او توانست در فیلم های بعد بازی کند و یک ستاره شد. او سال های متمادی هر سال به عنوان جداب ترین بازیگر مرد هالیوود انتخاب می شد و همچنان هم از این جذابیت او چیزی کم نشده است.

جرج کلونی در سال ۲۰۰۵ برای فیلم سیریانا جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد. در سال ۲۰۱۳ موفق شد جایزه اسکار بهترین فیلم را برای تهیه‌کنندگی فیلم آرگو دریافت کند.

جالب است بدانید این بازیگر قبل از بازیگری به عنوان فروشنده کفش زنانه فعالیت داشت تا آنکه اولین بار به صورت تصادفی برای و پس از حضور در برنامه های رادیویی به عنوان گوینده به سینما Cinema دعوت شد.

جورج کلونی در سال ۱۹۹۰ با تالیا بالسام ازدواج کرد، که پس از ۳ سال از هم جدا شد. وی اعلام کرده که هیچگاه ازدواج نخواهد کرد…! اما وی در سن ۵۳ سالگی با نامزدش آمل علم‌الدین وکیل و فعال حقوق بشر لبنانی تبار و ۳۶ ساله در ونیز ایتالیا ازدواج کرد. آمل علم الدین ظاهراً پیرو فرقه دروز و خود کلونی، مسیحی و از پیروان کلیسای کاتولیک رم است. علم‌الدین زاده بیروت است و پیش از ازدواج با کلونی، ازدواج نکرده بود. او در سه سالگی به دلیل جنگ داخلی در لبنان به همراه خانواده‌اش به بریتانیا مهاجرت کرده بود. همسر کلونی از جمله در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرده و حقوق بین‌الملل و حقوق بشر از زمینه‌های تخصصی فعالیت او هستند. آمل علم‌الدین از سال ۲۰۰۴ در دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه هلند) کار می‌کند و به‌عنوان مشاور در امور لبنان با این نهاد همکاری داشته‌است.

آیین ازدواج این دو نفر به‌طور خصوصی برگزار شد. جرج کلونی و آمل علم‌الدین جشن عروسی خود را از روز جمعه (۲۶ سپتامبر ۲۰۱۴) شروع کردند. اخباری که از متن و حاشیه و تدارکات مراسم منتشر شد، تا حدی یادآور عروسی تام کروز و کیتی هولمز بود. این دو بازیگر مشهور هالیوود هم در نوامبر ۲۰۰۶ در شهر «برلاچیانو» ایتالیا (نزدیکی رم) مراسم بزرگی برگزار کردند. جرج کلونی پیش از مراسم عروسی سوار بر قایق و با اسکورت پلیس Police از جزیره «جودکا» در حاشیه ونیز به هتل محل عقد رفت. پاپاراتزی‌ها برای شکار لحظات این سفر کوتاه روی قایق‌ها مستقر شده بودند. گردشگران و مردم محلی هم با تکان دادن دست کلونی را بدرقه می‌کردند. والتر ولترونی، دوست داماد و شهردار پیشین رم، از قرار معلوم نقش سردفتر را بر عهده داشته و خطبه عقد را جاری کرده بود. برد پیت، آنجلینا جولی، ساندرا بولاک، مت دیمون، بیل ماری، سیندی کرافورد و رابرت دنیرو از جمله مهمانان سرشناس عروسی آن ها بودند. این ازدواج به‌طور رسمی در دفتر ازدواج شهرداری ونیز ثبت شد. مراسم از چشم عموم دور نگه داشته شد؛ پیش‌خدمت‌ها و کارمندان هتل هم اجازه نداشتند با موبایل وارد مراسم شوند. مهمان‌ها هم اجازه عکاسی نداشتند و خلاصه اینکه مراسم آن ها در کمال تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. در حال حاضر این زوج عاشق یک دوقلو دارند که آن ها هم از نگاه عکاسان و خبرنگاران دور نگه داشته شده اند و جرج کلونی اجازه نمی دهد کسی از آن ها عکاسی کند.

جرج کلونی کلا به کارهای بشر دوستانه هم علاقه زیادی دارد. وی در ۱۸ ژانویه ۲۰۰۸، سازمان ملل متحد جرج کلونی را عنوان یکی از سفیران صلح خود برگزید.

وی تلاش‌های بشر دوستانه گوناگونی نیز انجام می‌دهد از جمله کوشش های او برای چاره‌یابی نزاع دارفور، گردآوری پول برای قربانیان زمین‌لرزهٔ سال ۲۰۱۰ درهائیتی و ساخت فیلم‌های مستند هم‌چون «شن و اندوه» برای افزودن آگاهی در مورد بحران‌های جهان بوده است.

جرج کلونی حتی پایش را از این مسائل اجتماعی هم فراتر گذاشته و به سیاست هم وارد شده است. در روز شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۱۶، جرج کلونی به همراه همسرش امل علم الدین به ارمنستان سفر کرد تا در مراسم یکصد و یکمین سالگرد نسل‌کشی ارمنی‌ها به دست دولت ترکان عثمانی شرکت کند. کلونی در بدو ورودش به ارمنستان طی سخنانی نسل‌کشی ارمنی‌ها را بخشی از تاریخ ارمنستان و به تبع آن بخشی از تاریخ دنیا دانست. وی گفت: «این تنها درد یک ملت نیست.»

کلونی به دفعات نامزد و برنده جایزه‌های اسکار، امی، گلدن گلوب، بافتا و ... شده است. موارد زیر شرح تعدادی حضور او در چند جایزه معدود سینمایی است.

۲۰۱۱ -نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم فرزندان

۲۰۱۱ -نامزد اسکار فیلم‌نامه اقتباسی برای فیلم نیمه ماه مارس

۲۰۰۷ -نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم مایکل کلیتون

۲۰۰۶ -برنده اسکار بازیگر نقش دوم مرد برای فیلم سیریانا

۲۰۰۶ -نامزد اسکار کارگردانی برای فیلم شب بخیر و موفق باشید

۲۰۰۶ -نامزد اسکار فیلم‌نامه غیر اقتباسی برای فیلم شب بخیر و موفق باشید به همراه گرانت هسلوف

۲۰۰۵ -نامزد شیر طلایی جشنواره ونیز برای فیلم شب بخیر و موفق باشید

۲۰۰۳ -نامزد خرس طلایی جشنواره برلین برای فیلم اعترافات یک ذهن خطرناک

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها