بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت که بر اساس آخرین نظرسنجی از مردم ایران، هنوز اولین گروه مرجع اجتماعی در جامعه معلمان هستند.

تدبیر24»علی زرافشان صبح امروز در آیین تجلیل از معلمان در بوشهر با اشاره به نقش مهم معلمان در جامعه اظهار کرد: معلمان همانند انبیاء الهی جایگاه هدایت جامعه بر عهده دارند و از شان و منزلت خاصی برخوردار هستند.

زرافشان با اشاره به جایگاه والای شهید مطهری و نیازشناسی آن نسبت به جامعه اظهار کرد: شهید مطهری بر اساس نیاز جامعه اقدامات مهمی انجام داد که انتشار کتاب‌های شهید مطهری مانند داستان راستان، حجاب، و مقالات گوناگون بر اساس نیاز جامعه تالیف و منتشر می‌شد.

وی شهید مطهری را فیلسوف، معلم، متکلم و اقتصاددان برجسته دانست و تصریح کرد: شهید مطهری در کنار همه این همه ویژگی‌ها معلمی روشنفکر و بی نظیر بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر استفاده از ظرفیت شهید مطهری در بخش‌های تعلیم و تربیت گفت: یک معلم خوب و باانگیزه و توانمند و برخوردار از دانش و بینش و رفتار معلمی می‌تواند یک تقدیر خوب را برای دانش آموزان رقم بزند.

وی بیان کرد: نظام آموزش و پرورش باید نیازهای روز را تامین کند و آموزش‌ها در مسیر نیازهای روز تدوین و ارائه شود. همانگونه که شهید مطهری نیز در دوره خود با زمان‌شناسی و نیازشانسی مناسب در مسیر تامین خوراک آموزشی روز قدم برداشت.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: معلم دارای منزلت و جایگاه بسیار بالایی است و باید به موقعیت و شان و نیازهای معلم در جامعه توجه داشته باشیم و مسئولان به این حوزه ورود کنند.

وی افزود: بر اساس آخرین نظرسنجی از مردم ایران، هنوز اولین گروه مرجع اجتماعی در جامعه معلمان هستند و مردم اگر بخواهند به فردی امین رجوع کنند، آن فرد از جامعه معلمان و فرهنگیان خواهد بود.

زرافشان تصریح کرد: کاری که معلم می‌کند، جامعه را از سمت گمراهی به سمت نور هدایت می‌کند و در قرآن نیز به این موضوع اشاره شده است و اهمیت کار معلمی در جایگاهی رفیع توصیف شده است.

وی ادامه داد: وظیفه معلم به نوعی وظیفه پیامبرگونه‌ای برای هدایت جامعه است و معلم چنین جایگاهی دارد که جامعه را به سمت سعادت و پیشرفت و موفقیت هدایت می‌کند. معلم و پیامبر یک رسالت و ماموریت را بر عهده دارند و آن ماموریت با تعلیم و با تربیت و هدایت مردم به سمت نور و روشنایی است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معلمان این رسالت مهم یعنی هدایت جامعه را با همه مشکلات و سختی‌ها بر عهده دارند و بار آن را بر دوش می‌کشند. یکی از وجوه مشترک کار معلمان و انبیاء همین دشوار بودن آن است.

زرافشان اضافه کرد: اگر بخواهیم جامعه تغییر کند و آسیب‌های اجتماعی از بین برود به معلمی نیاز داریم که بتواند انسان‌های خوبی را تربیت کنند که این افراد سازندگان جامعه خود باشند. برای توسعه علمی باید معلمانی داشته باشیم که استعدادهای دانش‌اموزان را شناسایی کرده و فرصت و زمینه لازم برای شکوفایی آن را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: معلمان بسیاری هستند که با عشق معلم خود به معلمی علاقمند شدند و وارد عرصه تعلیم و تربیت شدند. معلمان دارای ویژگی‌های برجسته‌ای هستند که دانش‌آموزان را علاقمند می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آن چیزی که از معلم برای ما ارزشمند است سلوک و رفتار و منش معلم است که همه دانش‌آموزان را شیفته خود می‌کند.

برچسب ها: تدبیر24 ، فرهنگیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها