بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
کشف یک سیگنال مغزی منحصر به فرد، بیماران مبتلا به پارکینسون را قادر می‌سازد تا بدون اینکه هوشیار باشند، تحت عمل جراحی "تحریک عمقی مغز "(deep brain stimulation) قرار گیرند.
تدبیر24»"تحریک عمقی مغز" نوعی روش درمانی(جراحی) در پزشکی است که در آن الکترودهایی در داخل مغز بیمار قرار داده می‌شوند.

اکنون محققان موسسه "Bionics" در ملبورن یک سیگنال مغزی منحصر به فرد را کشف کرده‌اند که الکترودها را قادر می‌سازد تا در مکان صحیح مغز بیماران بدون انکه بیماران هوشیار باشند، قرار گیرد.

تحریک عمقی مغز، که در آن الکترود کاشته شده بخش‌های خاصی از مغز را تحریک می‌کند، می‌تواند به طور قابل توجهی علایم پارکینسون از جمله لرزش و سفتی عضلانی را کاهش دهد.

با این حال، برای اطمینان از اینکه الکترودها به درستی در مغز بیماران قرار گرفته‌اند، بیماران باید در حین عمل جراحی بیدار باشند زیرا سطح بالای فعالیت مغز به جراحان کمک می‌کند.

اما محققان پس از تجزیه و تحلیل امواج مغزی 14 بیمار مبتلا به پارکینسون و پنج بیمار مبتلا به "essential tremor" در عمل جراحی، دریافتند که این منطقه هدف برای قرار دادن الکترودها، یک سیگنال مغزی منحصر به فرد تولید می‌کند. این روش بیماران را قادر می‌سازد تا در حین عمل جراحی، بخوابند.

"وسلی تواتاسان"(Wesley Thevathasan)، پزشک و یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: این کشف می‌تواند زندگی بسیاری از افرا مبتلا به بیماری پارکینسون را متحول کند.

این مطالعه در مجله "Annals Of Neurology " منتشر شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها