بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
آشنایی با سوابق محتمل‌ترین گزینه شهرداری تهران
صبح امروز اعضای شورای شهر تهران محمدعلی افشانی و سمیع‌الله حسینی‌مکارم را به عنوان دو گزینه نهایی برای تصدی شهرداری تهران انتخاب کردند که در این میان با توجه به اخبار اعلام شده از تعداد آرا و سوابق اصلاح‌طلبی به نظر می‌رسد که محمد علی افشانی عضو حزب اعتمادملی و رییس فعلی سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور شانس بیشتری برای شهردارشدن دارد.
تدبیر24» بررسی سوابق محمدعلی افشانی نشان می‌دهد که این چهره اصلاح‌طلب تجربه کاری و کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته و از دوران استانداری او در استان فارس همواره به عنوان یکی از بهترین‌ دوره‌های اجرایی این استان نام‌برده می‌شود. دوران ریاست او برسازمان شهردای‌ها و دهیاری‌های کشور و معاونت وزیرکشور نیز نشان از توان بالای او در جوزه شهری دارد چراکه با پیگیری‌های افشانی سفارش ساخت بیش از 600 دستگاه واگن مترو برای تهران انجام شد و هزاران اتوبوس جدید نیز به ناوگان حمل و نقل شهری در سراسر کشور افزوده خواهد شد.

در ادامه مروری شده بر سوابق محمدعلی افشانی، گزینه اصلی پست شهرداری تهران:

محمدعلي افشاني سیاستمدار اصلاح‌طلب و عضو شورای مركزی حزب اعتماد ملی دارای مدرك کارشناسی مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه شیراز و کارشناسی‏ ارشد مدیریت اجرایی (MBA) از دانشگاه صنعتی شریف است.

افشانی دارای سابقه معاونت عمرانی وزیر آموزش و پرورش و ریاست سازمان نوسازی مدارس در دولت سیدمحمد خاتمی است و برای نخستین بار در کشور در دوران او شناسنامه ایمنی مدارس تهیه شد.

افشانی خرداد سال 84 نشان دولتی سازندگی را از سیدمحمدخاتمی دریافت كرد.

افشانی همچنین سابقه معاونت اداری مالی استانداری كهكیلویه‌و‌بویراحمد و سمنان و معاونت عمرانی استاندار خوزستان در دولت‌های اصلاحات و روحانی را دارد.

محمدعلی افشانی در سال 94 در حالی كه برای پذیرش سمت استانداری فارس مردد بود، با مشاهده مخالفت تندروها برای حضور او در این استان، قاطعانه اعلام كرد كه به استان فارس می‌رود. خرداد 94 با آغاز زمزمه‌هایی در مورد انتصاب محمدعلی افشانی به عنوان استاندار فارس، ۱۸ نماینده اصولگرای استان فارس در مجلس قبل، در اعتراض به انتصاب افشانی به عنوان استاندار جدید فارس صحن علنی مجلس را ترک و استعفای خود را تقدیم هیات رئیسه مجلس كردند و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور را به استیضاح تهدید کردند. اما در نهایت با مقاومت وزیر كشور، افشانی از 24 تیر 94 رسما استاندار فارس شد.

افشانی اواخر تیر 96 به‌عنوان یكی از هفت گزینه اصلی تصدی پست شهرداری تهران، 14 رای اعضای شورای شهر تهران را كسب كرد، اما در نهایت با قطعی شدن انتخاب نجفی به‌عنوان شهردار، با ارسال نامه‌ای به شورای شهر، از كاندیداتوری انصراف داد.

او از شهریور 96 تا كنون معاون عمرانی وزیر كشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور است.

سابقه مدیریتی و تحصیلات مرتبط، شهرت به پاكدستی، نداشتن هیچگونه سابقه فساد مالی و...، سلامت كامل جسمی، مدیریت میدانی و عملگرایی، تفاهم و تعامل با اعضای شورای شهر و همچنین اهمیت تعامل شهرداری با دولت، منجر به حمایت اعضای شورای شهر تهران از افشانی برای تصدی پست شهرداری تهران شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها