بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
مرد معتاد کارتن‌خواب که به بهانه کار از شهرستان به تهران آمده بود، به خاطر اذیت و آزار زن میانسال به اعدام محکوم شد.

تدبیر24»رسیدگی به این پرونده از اوایل پاییز سال‌96 با مراجعه زن میانسالی به اداره پلیس آغاز شد. آن زن که به شدت می‌لرزید و گریه می‌کرد در طرح شکایتش به خاطر اذیت و آزار مرد معتاد Addictedکارتن‌خواب گفت: «50سال سن دارم، ولی در این سالها ازدواج نکرده‌ام و مجرد بودم. خودم زندگی مستقلی داشتم و سرکار می‌رفتم. روز گذشته وقتی از محل کار برمی‌گشتم در مسیر خانه از پارکی قدم زنان رد می‌شدم که متوجه مرد معتاد کارتن‌خوابی شدم. او حال و روز طبیعی نداشت که ناگهان به من حمله کرد و سپس با زور مرا به محلی خلوت برد و بدون توجه به التماس‌هایم... .»

با طرح این شکایت، زن میانسال به پزشکی قانونی معرفی شد. با تأیید ادعای شاکی از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مرد کارتن‌خواب ردیابی و بازداشت شد. او ابتدا جرمش را انکارکرد، اما در مواجهه حضوری با شاکی و گواهی پزشکی قانونی به جرمش اقرار کرد و گفت: «به خاطر کشیدن مواد مخدر در حال طبیعی نبودم و اسیر شیطان شدم اما پشیمانم.‌»

با اقرارهای متهم، پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات و صدور کیفرخواست به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده‌شد. در اولین جلسه رسیدگی به پرونده که به ریاست قاضی بابایی پشت درهای بسته به صورت غیرعلنی تشکیل شد با اعلام رسمیت جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد. سپس شاکی در جایگاه ایستاد و در حالیکه به شدت گریه می‌کرد بار دیگر شکایت خود را مطرح و برای متهم درخواست اشد مجازات کرد.

در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد، اما جرمش را انکار کرد. او گفت: «از سالها پیش گرفتار اعتیاد شدم. در آن سالها شهرستان زندگی می‌کردم و شغل مناسبی نداشتم تا اینکه تصمیم گرفتم برای پیدا کردن شغل مناسب با برادرم به تهران بیایم. این هم بی‌فایده بود و به خاطر اعتیاد پیدا کردن شغل برایم سخت بود و کسی به من اعتماد نمی‌کرد. اوضاع مالی بدی داشتم به همین دلیل مجبور بودم در پارک بمانم و کارتن‌خواب بشوم.‌» متهم در آخر گفت: «به خاطر وضعیتی که داشتم مورد اتهام هستم و شاید شاکی مرا با کسی دیگر اشتباه گرفته است. باور کنید زن میانسال را آزار نداده‌ام و به خاطر فشارهای بازجویی بود که مجبور شدم اعتراف کنم.‌»

او در پاسخ به سؤال هیئت قضایی مبنی بر گواهی پزشکی قانونی و مواجهه حضوری با شاکی سکوت کرد و حرفی نزد. در پایان هیئت قضایی با توجه به مدارک موجود در پرونده مرد معتاد کارتن‌خواب را به اعدام محکوم کرد. به این ترتیب متهم بعد از تأیید این حکم در دیوان عالی کشور در آستانه مرگ قرار خواهد گرفت.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها