بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
روحانی در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور فرانسه:
رئیس‌جمهور، نقض عهدهای مکرر آمریکا از ابتدای توافق مهم برجام را سرشکستگی تاریخی برای دولت این کشور برشمرد و تاکید کرد: اروپا در شرایط کنونی فرصت بسیار محدودی برای حفظ برجام در اختیار دارد و باید هرچه سریعتر موضع روشن و قاطع خود را نسبت به تعهداتش در برجام، مشخص و اعلام کند.
تدبیر24» حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) و در تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، گفت: برجام در نتیجه تلاش‌های طولانی و مستمر از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۵ حاصل شد و بواسطه تأیید آن در شورای امنیت سازمان ملل متحد، توافقی بین‌المللی است.

روحانی با سخیف دانستن اقدام رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اعلام خروج از برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن پایبندی صد در صدی به تعهدات خود در برجام، دستیابی به منافع ملی را دنبال کرده و خواهد کرد؛ اما متاسفانه طرف مقابل در اجرای تعهدات، عملکرد رضایت بخشی نداشته است.

رئیس‌جمهور افزود: برخلاف خیالات ترامپ، غنی‌سازی در ایران هرگز برای دستیابی به سلاح هسته‌ای نبوده بلکه این تلاش علمی و فنی در راستای تقویت غرور ملی و نیازهای مردم ایران انجام شده و خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وزرای خارجه و گروه‌های کارشناسی ایران و کشورهای اتحادیه اروپا باید در مدت کوتاه چند هفته‌ای با جلسات مکرر مسائل مربوط به حفظ برجام را بررسی و به تصمیمی واضح و شفاف برسند، گفت: باید منافع ایران در موضوعات و مسائل مهم مرتبط با برجام مانند فروش نفت، روابط بانکی، سرمایه‌گذاری‌ها و بیمه به طور روشن و صریح مشخص و تضمین شود.

روحانی با بیان اینکه "همچنین باید تصمیم شرکت‌های خارجی طرف قرارداد و سرمایه‌گذار در ایران برای مواجهه با خروج آمریکا از برجام صریح و شفاف اعلام شود"، گفت: اگر در مدتی محدود و معین به تصمیم روشنی درباره برجام برسیم، می‌توانیم تعامل گسترده‌تری میان ایران و اروپا را شاهد باشیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: رایزنی‌ و همکاری ایران و فرانسه در راستای حفظ منافع مشترک و امنیت وثبات منطقه ادامه خواهد داشت.

روحانی با اشاره به اینکه "امروز یک مسئولیت تاریخی در راستای حفظ برجام بر عهده داریم و آینده تاریخ ثابت می‌کند که ترامپ دچار اشتباه بزرگی شده است"، خاطرنشان کرد: متاسفانه اروپا فرصت چهارماهه‌ای که می‌توانست از آن برای حفظ برجام استفاده کند را از دست داد و آن را صرف راضی کردن دولت جدید آمریکا برای ماندن در برجام کرد.

»امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، با ابراز تاسف از تصمیم ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از برجام، گفت: کشورهای اروپایی در عکس‌العملی جمعی اعتراض خود را نسبت به این تصمیم اعلام کردند.

رئیس‌جمهور فرانسه با بیان اینکه "تصمیم ترامپ حتی موجب ایجاد تضاد بزرگی در آمریکا شده است"، بر ضرورت حفظ چارچوب برجام و پایبندی همه طرف‌ها به تعهداتشان تاکید کرد و افزود: اروپا به طور منسجم برای پایداری و حفظ برجام تلاش خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه "با گسترش همکاری‌ها می‌توانیم در زمینه چگونگی فعالیت‌های فراتر از برجام برنامه‌ریزی کنیم"، اظهار کرد: همکاری گسترده ایران و اروپا برای تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت است.
برچسب ها: اروپا ، برجام ، فرانسه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها