بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
رئیس دانشگاه کردستان با تأکید بر نقش دانشگاه و مطالعات علمی در ارتقاء سطح کیفی جامعه، گفت: اگر مراکز آکادمیک نتوانند از لحاظ علمی، آموزش اثرگذار، مثبت و سازنده را گسترش دهند، نمی‌توان انتظار رفع مشکلات جامعه را داشت.
تدبیر24»فردین اخلاقیان‌طاب امروز در «نهمین همایش ملی یافته های پژوهشی کشاورزی با محوریت توت‌فرنگی» که در دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان برگزار شد، با اعلام اینکه طی سال‌های اخیر مقوله محدود شدن رشته‌های دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی مطرح شده است، اظهار کرد: این امر تا بدان جاست که در برخی رشته‌های این حوزه در مقطع کارشناسی ارشد تعداد پذیرش دانشجو به طور محسوس کاهش یافته است.

وی با ذکر این نکته که استفاده از راه‌کارهای خلاقانه در جهان امروز در راستای پیشرفت علوم و فنون امری اجتناب‌ناپذیر است، گفت: در مقطعی که توسعه محیط‌های آموزشی با سرعتی روزافزون به منظور افزایش سطح کیفی آموزش در کشورهای پیشرفته دنیا رو به رو شد است، نباید حذف یا به انزوا راندن برخی رشته‌ها بدون آسیب‌شناسی صورت پذیرد.

رئیس دانشگاه کردستان دلیل اهمیت این امر را خلاء ناشی از حذف برخی رشته‌های دانشگاهی دانست و گفت: دانشگاه جزئی از بدنه جامعه است و باید اهداف آن را همسو با جامعه پیوند داده و نسبت به ایجاد تحول در آن تلاش کرد.

وی با تأکید بر نقش دانشگاه و مطالعات علمی در ارتقاء سطح کیفی جامعه، گفت: اگر نتوان از نظر آموزش، اثرگذاری مثبت و سازنده را لحاظ کرد، نمی‌توان در رفع مشکلات جامعه نیز موفق بود.

اخلاقیان‌طاب با بیان اینکه با وجود زمین‌های کشاورزی خوب در استان توسعه کشاورزی امری ضروری است، خاطرنشان کرد: در کنار این مزیت‌های خدادادی در بخش کشاورزی، آموزش عالی نیز می‌تواند به عنوان اهرمی اثرگذار و کاربردی وارد عمل شود.

وی لازمه این تأثیرگذاری را دوری از تمرکز صرف به پژوهش‌های چاپی و مقالات بدون کاربرد و صرفاً کتابخانه‌ای در سطح دانشگاه دانست.

 رئیس دانشگاه کردستان در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه اجرا نیز مسئولان ذیربط می‌توانند با مدیریت مشکلات بخش کشاورزی و آب نسبت به کاهش این موانع و توسعه بخش کشاورزی که یکی از بهترین و مساعدترین زمینه های کاهش بیکاری در جامعه است، اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها