بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۰
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ادامه ممنوعیت واردات برخی کالاها و افزایش تعرفه واردات برخی دیگر در سال جاری خبر داد و گفت: این امر در راستای حمایت از تولید داخل صورت می‌گیرد.

تدبیر24»رضا رحمانی - در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تنظیم واردات و صادرات اظهار کرد: در این زمینه چند سیاست حاکم  است. اول اینکه در سال جدید قطعا واردات کالاهایی که مشابه آنها در داخل کشور تولید می شود با محدودیت های بیشتری همراه خواهد بود و در برخی موارد این کالاها وارد نمی شوند.

وی در پاسخ به اینکه آیا مشخص است واردات چند قلم کالایی ممنوع خواهد شد؟ توضیح داد: یک میلیون و ۶۰۰ هزار قلم کالا مشخص شده که برای آنها حدود ۷۰۰۰ ردیف تعرفه ای داریم. از این میان حدود ۵۰۰۰ ردیف در گذشته هم فعال بوده اما برخی کالاها از قبل هم واردات نداشته‌اند.

افزایش تعرفه‌ واردات به نفع تولید

رحمانی ادامه داد: سال گذشته نیز در واردات برخی کالاها محدودیت هایی ایجاد شد که این روند امسال هم تکمیل می شود. برخی کالاها نیز اگرچه ممنوعیت واردات ندارند اما تعرفه‌های آنها افزایش خواهد یافت که این تصمیم به نفع تولید کشور است.

رحمانی با بیان اینکه برنامه جامعی برای این موارد تدوین شده است، افزود: دراین بخش نیاز به همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف وجود دارد اما به هرحال لیست این کالاها را در اختیار دولت قرار داده ایم. سال گذشته نیز تغییرات حدود ۸۰۰ ردیف را اعلام کردیم که ممنوعیت واردات برای آنها اعمال شود که بخشی از آنها تصویب و در کتاب مقررات واردات و صادرات لحاظ شد.

به گزارش ایسنا، به دنبال تک نرخی شدن دلار تغییراتی در وضعیت واردات و صادرات و حتی تولید کشور ایجاد خواهد شد که انتظار می‌رود وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه ریزی های خود این تغییرات را لحاظ کرده باشد.

پیش از این محمدرضا شریعتمداری با اشاره به روند جایگزینی یورو به جای دلار به ایسنا گفته بود باید تجارت ما به سمت ارزهای مختلف برود. از آنجاکه امروز روابط ما با کشورهای اروپایی رو به گسترش است به طور طبیعی باید روی ارز این کشورها تمرکز بیشتری داشته باشیم. با این وجود سیاست عمومی این است که تجارت تا جایی که مقدور است به ویژه در مورد ارزهای قابل مبادله با ارز کشور مقابل صورت گیرد و  در کشورها
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها