بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
تلقی و برداشت جامعه از دغدغه‌های معلمی تنها مشکل معیشت و حقوق پایین است که در کنار تعطیلات تابستان و عید و آلودگی هوا و بارش برف همین حقوق را هم گاهی ازسر معلم زیادی می‌بینند و کمتر از سایر مشکلات شغل معلمی اطلاع دارند.

تدبیر24»تلقی و برداشت جامعه از دغدغه‌های معلمی تنها مشکل معیشت و حقوق پایین است که در کنار تعطیلات تابستان و عید و آلودگی هوا و بارش برف همین حقوق را هم گاهی ازسر معلم زیادی می‌بینند و کمتر از سایر مشکلات شغل معلمی اطلاع دارند. همان بهتر که دانش‌آموزان از دغدغه‌های معلمان خبر ندارند. از اواخر اردیبهشت به دنبال انتقالی و بعد از دوسه ماه ناامیدی، گرفتن ابلاغ (گاهی با تحقیر) و دلسردی از نادیده گرفتن تمام زحماتت. صبح‌ها با استرس سپردن بچه به مهد، استفاده از سرویس‌های فرسوده، ترافیک، دوری راه و نگرانی به موقع رسیدن آغاز می‌شود. تراکم بالای دانش‌آموزان در کلاس، شیطنت و گستاخی برخی از شاگردان و مختل کردن نظم کلاس، سر وکله زدن با بعضی از اولیا از آرامش و اثربخشی کار معلم می‌کاهد. متاسفانه گاهی، همکاران امنیت جانی ندارند. مرگ «محسن خشخاشی» در کلاس درس و پس از آن بارها خبر ضرب و جرح معلمان توسط شاگردان یا اولیای نامحترم را شنیده‌ایم. رسانه‌هایی که خبر تنبیه دانش‌آموز را در دورترین نقاط کشور بزرگنمایی می‌کنند، در این زمینه سکوت کرده یا کوتاهی می‌کنند. توقعات برخی مدیران در خصوص درصد قبولی و نمره دادن یا فرق گذاشتن بین همکاران و سخت‌گیری‌های نابجا، بخشنامه‌های مختلف و توقعات روز افزون از معلم، اقدام پژوهی، ارزشیابی‌هایی که مدام در حال تغییر و تحول هستند، نظام رتبه بندی، و… همه و همه براسترس‌های معلمی می‌افزاید. در ارزیابی نتایج مدارس بدون توجه به عوامل مختلف انگشت اشاره کاستی‌های معلم را نشان می‌کند. اگر در ادارات مختلف از رفتار کارمندان شاکی باشید، کمترکسی به فکر شکایت می‌افتد، اما بچه‌ها و اولیای آنها با هرسطح سوادی به راحتی از کار معلم انتقاد کرده و به مدیر و اداره شکایت می‌برند. معلمان برخلاف سایر کارمندان، بخشی از کار مانند طرح سوال و نمونه سوال، تصحیح برگه‌های دانش‌آموزان، نوشتن طرح درس و برنامه‌ریزی و… را در منزل انجام می‌دهند. تغییرات مداوم کتاب‌های آموزشی، مطالعه و مرور کتاب‌ها و برنامه‌ریزی درسی در منزل را نیاز دارد. یکی از مهم‌ترین استرس‌های معلمان خصوصا در متوسطه دوم، به پایان رساندن کتاب‌های حجیم است. برنامه‌های پرورشی مدارس در مناسبت‌های مختلف، تعطیلات پیش‌بینی نشده‌ای مثل بارش برف و آلودگی هوا و زلزله، طرح درس پیش بینی شده را به هم می‌زند. معلمان دروس تخصصی با گرفتن کلاس سایر همکاران یا گذاشتن کلاس فوق‌العاده باید تعطیلی‌ها را جبران کنند. شرایط معلم بودن هرسال سخت‌تر ازسال قبل می‌شود. سال‌ها قبل به معلمان مرخصی تحصیلی می‌دادند. چندسالی است که بحث ادامه تحصیل معلمان کش وقوس‌های فراوان دارد و پس از گرفتن مدرک با استناد به بخشنامه‌هایی مبهم از اعمال مدرک در برخی رشته‌ها خودداری می‌شود. معلم‌ها کارمندانی نجیب هستند که ماه‌ها حق‌الزحمه تدریس و اضافه کار و تصحیح اوراق شان پرداخت نشده. پاداش بازنشستگی به موقع پرداخت نمی‌شود. معلم‌ها تنها کارمندانی هستند که به جز حقوق و عیدی، هیچ کارانه و پاداش و بن تخفیف و… دریافت نمی‌کنند. دوهفته قبل برای چندنفر از همکاران ۵۰ هزار تومان واریزشد، پس از چند روز مشخص شد هدیه سال قبل اداره برای معلمان نمونه بوده!معلم‌ها با تمام کاستی‌ها و بی‌احترامی‌ها عاشقانه خدمت می‌کنند زیرا شاگردان خود را آینده‌سازان کشور می‌بینند. معلم‌ها را دریابیم که به راستی زیادی نجیبند!

 

اعتماد

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها