بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
عضو حزب اعتماد ملی با اشاره انتخاب شهردار تهران با توصیه به شورای شهر برای پرهیز از مطلق‌نگری، از محمدعلی افشانی به عنوان گزینه مطلوب تصدی شهرداری تهران یاد کرد و گفت: افشانی برای همکاری با اعضای شورا و نهادهای انقلاب آمادگی لازم را دارد.
تدبیر24»انتخاب شهردار تهران بالاخره به کاندیدای نهایی رسید تا روز یکشنبه از میان محمدعلی افشانی و سمیع الله حسینی مکارم یکی انتخاب شود. افشانی در کارنامه خود سابقه استانداری و حضور در وزارت کشور را دارد و حسینی مکارم سابقه معاونت شهرداری تهران. افشانی سابقه عضویت در حزب و فعالیت تشکیلاتی را دارد اما گفته می‌شود مکارم از این سابقه بی‌بهره است. قائم مقام حزب اعتماد ملی نیز به سابقه کار جمعی افشانی اشاره می‌کند و اعتقاد دارد افشانی گزینه اصلح است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با رویداد۲۴ با اشاره به آرای اعضای شورای شهر و انتخاب دو کاندیدای نهایی برای تصدی پست شهرداری تهران گفت: تصمیم نداشتم نسبت به کاندیداها نظر بدهم و دوست داشتم خودشان با دقت و بررسی کامل، شایسته‌ترین فردا را انتخاب کنند، چون همه گزینه‌ها شایسته بودند اما الان که انتخاب بین دو بزرگوار باسابقه خوب انجام می‌شود، احساس وظیفه کردم که به عنوان فرد دلسوز نظام که دغدغه دارد، نظرم را نسبت کاندیدای اصلح بگویم.

عضو حزب اعتماد ملی با اشاره به اهمیت بالایی شهرداری پایتخت، ادامه داد: تقاضا میکنم تاکید همه دوستان بر شایسته‌سالاری باشد، یعنی ببینند چه کسی بهتر می‌تواند تهران را اداره کند و خدمت ارائه کند بنابراین در انتخاب شهردار مهم آن است که اعضا از حزب‌سالاری و مسائل رانتی دوری کنند.

او با توصیه به اینکه اعضای، خاطرنشان کرد: در انتخاب شهردار از افراد موجود باید یک نفر انتخاب کرد، نه آنکه مطلق را سراغ بگیریم، یعنی خیر الموجودین را انتخاب کنیم.

این فعال سیاسی با اشاره به توانایی افشانی به سابقه شناخت او از زمان معاونت آموزش و پروش و معاونت استانها و استانداری فارس اشاره کرد و گفت: در سال‌هایی که افشانی را در اعتماد ملی می‌شناسم، باید بگویم به پاکدستی و مناعت طبع ایشان گواهی می‌دهم و هرگز نشنیدم که آلودگی‌های باندی و اقتصادی ایشان را آلوده کند.

منتجب‌نیا بر اصلاح طلبی و پایبندی به دموکراسی افشانی تاکید کرد و افزود: در طول استانداری استان فارس، افشانی توانست قدرت را به استانداری بازگرداند لذا قانونمداری از امتیازهای ویژه اوست.

او پرهیز از رانت را امتیاز دیگر کاندیدای شهرداری تهران خواند و افزود: ملاک افشانی صلاحیت‌هاست و برای این امر او آگاهی و تخصص لازم را دارد.

نکته دیگری که منتجب‌نیا به آن اشاره کرد، آمادگی افشانی برای همکاری با اعضای شورا و نهادهای انقلاب بود.

این عضو حزب اعتنادملی با یادآوری اینکه حرف‌هایش صرفا نظر شخصی اوست و نه موضع تشکیلاتی حزبّ یادآور شد: به عنوان فرد دغدغه‌مند نظام و به عنوان یک وظیفه ملی باید حرف‌هایم را می‌گفتم و یادآوری می‌کردم که افشانی توانایی این را دارد شهر تهران را به سامان برساند.

منتجب نیا به دوره استانداری افشانی اشاره و تصریح کرد: در زمان انتساب ایشان با من مشورت شد و کاملا ایشان را تایید کردم. گفتند فردی را می‌خواهند که فارس را ساماندهی کند. من نیز گفتم از عهده افشانی بر می‌آید که بعدا هم با عملکرد افشانی ما روسفید شدیم. در نامه‌ای به روحانی نیز چند نیروی لایق را معرفی کردم، از جمله مهنذس افشانی که در آن نامه توضیح دادم که ایشان می‌تواند مسئولیت‌های کلیدی را بر عهده بگیرد. بنابراین امیدوارم اعضای شورای شهر به ایشان توجه کنند و ایشان بتوانند با این ویژگی‌ها شهرداری را به جایگاه اصلی و مردمی خود برساند.

منتجب‌نیا به فشارها بر نجفی اشاره کرد و ادامه داد: مهندس افشانی می‌تواند در مقابل قدرت تاب بیاورد، چنانکه در شیراز چنین کرد. جریان‌های مختلفی در شیراز پیش آمده بود؛ از جمله ماجرای آقای هادی غفاری و مطهری. اما مهندس افشانی نابسامانی‌ها را سامان داد و زمینه سخنرانی همه گروه‌ها را فراهم کرد و پس از آن من اولین کسی بودم که به شیراز دعوت شدم. آن زمان شورای تامین مصلحت ندید اما آقای افشانی با مسئولیت خودش پذیرفت و در سالن احسان با کمترین مشکل سخنرانی کردم.
برچسب ها: تدبیر24 ، شورای شهر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها