بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
عضو هیات رئیسه فراکسیون امید گفت: بعد ازخروح ایالت متحده از برجام باید سیاست هایمان را در داخل و خارج به درستی اجرا کنیم و اتحادیه اروپا، روسیه و چین را در کنار خودمان حفظ کنیم. همچنن سیاست های منطقه ای مان باید بر پایه کاهش تنش با کشورهای منطقه ای استوار شود و در داخل کشور هم با تکیه بر سیاست های مقوم و احترام به خواست و مطالبه مردم، وحدت ملی ایحاد کنیم.
تدبیر24»محمدرضا تابش در گفت وگو با گروه سیاسی «خطِ اعتدال» با تاکید بر محدودیت ها و تحریم های جدید ایالت متحده، علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: برای خروج از این محدودیت ها همانطور که آمریکایی برای تحریم ایران برنامه هوشمندانه ای دارد، ما هم باید برای مقابله با آن تغییرات، برنامه خیلی دقیقی داشته باشیم و این برنامه باید در عرصه بین المللی و منطقه ای فعال شود.
این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: برای عرصه بین المللی دیپلماسی کارساز است و در عرصه داخلی نیز باید گشایش هایی اعمال شود و مردم احساس کنند در جامعه صاحب حرمت و حق هستند و در حوزه خصوصی شان کسی ورود نمی کند. همچنین برای محصورین هم که رفع محدودیت هایشان مطالبه ای ملی است، باید گشایشی ایجاد شود.
تابش با بیان اینکه اتکای ما باید به مردم باشد، اظهار کرد:همچنین باید دیپلماسی هوشمندانه و فعالی در منطقه داشته باشیم و تداوم ارتباط با کشورهای اروپایی می تواند مشکلات پیش آمده برای کشور را به حداقل برساند.
عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس همچنین به تشریح این اتفاق پرداخت و گفت: از نوع موضع گیری ها و صحبت های ترامپ که یک شخصیت تاجر پیشه است که زیاد کاری به حاشیه صحبت‌هایش ندارد، قابل پیش بینی بود که از برجام خارج می شود. بخشی از سیاست هایی که در حوزه اقتصاد کشور طی هفته های اخیر از جمله سیاست های ارزی جدید اجرا کردیم، منبعث از پیش بینی هایی بود که درباره خروج آمریکا از برجام متصور بودیم.
او افزود: آمریکا هم سه شنبه شب ماهیت غیر قابل اعتماد بودنش را که بارها رهبری انقلاب به آن تاکید کرده بودند را به اثبات رساند. قبل از برجام آمریکا با همه دنیا بر علیه ما بودند ولی دیپلماسی ما به حدی خوب عمل کرد که با انعقاد قرارداد برجام، اتحادیه اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام در کنار جمهوری اسلامی ایران ماند و اعلام کرد که از برجام خارج نمی شود.
تابش با ابزار شگفتی از این اتفاق گفت: جالب است که تنها همپیمانان و موافقان آمریکا در این باره فقط رژیم صهیونیستی، منافقین، عربستان سعودی و امارات هستند. همان مجموعه افرادی که ایران قدرتمند را برنمی تابند و منافع خودشان را در خطر می بیندد. عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان همچنین افزود: بنابراین بعد از این اتفاق باید سیاست هایمان را در داخل و خارج به درستی اجرا کنیم و اتحادیه اروپا، روسیه و چین را در کنار خودمان حفظ کنیم تا در مقابله با تحریم ها ما را کمک کنند. همچنن سیاست های منطقه ای مان باید بر پایه کاهش تنش با کشورهای منطقه ای استوار شود و در داخل کشور هم باید با تکیه بر سیاست هایی که مقوم وحدت ملی است، عمل کنیم.
تابش در ادامه گفت وگوی خود در پاسخ به این نکته که تندروهای داخلی هم مثل تندروهای خارجی از جمله نتانیاهو و عربستان از خروج آمریکا از برجام ابراز خوشحالی می کنند، آیا می توان خوشحالی آنها را شبیه به هم دانست؟ تصریح کرد: موضع گیری تندروهای داخلی دو نوع است. نوع اول اینکه نیش عقرب نه از ره کین است / اقتضای طبیعتش این است. از این منظر برخی مخالف‌خوان هستند و مخالف ارتباط با غرب و آمریکا هستند و خود را انقلابی و سایر رقبا را واداده و سرسپرده می دانند. ولی این افراد که از روی صدق نیت حرف می زنند باید حسابشان را از کاسبان تحریم جدا کنیم.
این نماینده چند دوره مردم یزد در مجلس خاطرنشان کرد: ولی برخی هم شرایط جنگی و تحریمی و اینکه کشور دچار تنش و تشنج باشد برایشان نفع سیاسی و اقتصادی و در مدار قدرت قرار گرفتن دارد. به نظرم باید این افراد به مردم معرفی شوند و رسانه ملی مناظره هایی برگزار کند تا این افراد با افراد منطقی در سایه دیپلماسی حرف بزنند و ماهیتشان برای مردم روشن شود.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر تاثیر منفی تحریم ها بر اقتصاد کشور اظهار کرد: شرایط اقتصادی مان بعد از تحریم ها سخت خواهد شد و برای اینکه کمتر سخت شود، به دیپلماسی فعال وتعاملمان با سایر کشور ها و برخوردی که اروپا و روسیه و چین با ما خواهد داشت بستگی دارد. همچنین اینکه آنها چقدر می توانند بر بخش خصوصی شان مسلط باشند که با ما مراودات اقتصادی داشته باشند، در راحت تر شدن تحمل این شرایط کمک رسان خواهد بود.
برچسب ها: تدبیر24 ، رسانه ملی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها