بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹
مرد ثروتمند وقتی با ازدواج دخترش با شاگرد رستورانش موافقت کرد نمی‌دانست چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود.
تدبیر24»«ایران» نوشت: چندی قبل مردی میانسال در تماس با امدادگران آتش‌نشانی از آتش گرفتن خودروی شاسی بلند خود مقابل رستورانش خبر داد.

آتش‌نشانان بلافاصله راهی محل شدند و پس از خاموش‌کردن آتش در نخستین بررسی‌ها، متوجه عمدی بودن آتش‌سوزی شدند.

با افشای راز این آتش‌سوزی عمدی، موضوع به کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد. کارآگاهان در نخستین گام به سراغ راننده خودروی شاسی بلند رفتند. مرد میانسال گفت: فکر می‌کنم این اتفاق کار دامادم باشد چون با هم اختلاف داریم.

وی ادامه داد: او شاگرد رستورانم بود و چند سال قبل به خواستگاری دخترم آمد. از آنجا که پسر خوبی بود با خودم گفتم من هم زندگی را از صفر شروع کردم و به اینجا رسیدم. اگر زیر پر و بالش را بگیرم او هم آینده درخشانی خواهد داشت. به‌همین دلیل با ازدواج او و دخترم موافقت کردم.

او ادامه داد: چند ماهی از این ازدواج گذشته بود که دامادم گفت می‌خواهد خانه‌ای بخرد اما ۵۰ میلیون تومان کم دارد. او برای خرید خانه نیاز به پول داشت و من هم به او کمک کردم. قرار بود یک‌ساله ۵۰ میلیون تومان را برگرداند. اما نه تنها پول را برنگرداند بلکه به بهانه‌های مختلف از دخترم هم پول می‌گرفت. زمانی که از این ماجرا با خبر شدم به سراغ دامادم رفتم تا پول را از او پس بگیرم اما سهراب گفت نتوانسته با پولی که به او داده‌ام خانه بخرد و پول‌ها را هم خرج کرده است. از دستش عصبانی شدم و تهدیدش کردم که اگر پول را برنگرداند مهریه دخترم را به اجرا می‌گذارم و او را به زندان می‌اندازم. می‌خواستم با این تهدید او را تنبیه کنم اما سهراب از من کینه به دل گرفت و تصور می‌کنم که عامل این آتش‌سوزی خودش باشد.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با بازبینی دوربین‌های مداربسته رستوران تصویری از عامل این آتش‌سوزی به‌دست آوردند. آنها تصویر مرد جوانی را دیدند که صورتش را با نقاب پوشانده بود. از خودرویی پیاده شده و پس از آنکه بنزین روی خودروی مرد رستوران‌دار ریخت و آن را به آتش کشید و از محل متواری شد.

از آنجا که چهره مرد پوشیده و شناسایی او از سوی مأموران امکان‌پذیر نبود، با توجه به اختلاف داماد جوان با پدرزنش، کارآگاهان به سراغ سهراب رفتند اما او با ارائه مدارکی ثابت کرد که در زمان آتش‌سوزی در کیش بوده است.

درحالی که هیچ سرنخی برای دست داشتن داماد جوان در این آتش‌سوزی وجود نداشت، تحقیقات در این خصوص ادامه یافت تا اینکه مرد جوانی به پلیس مراجعه و راز این آتش‌سوزی را برملا کرد.

او گفت: می‌دانم عامل این آتش‌سوزی چه کسی است. داماد مرد رستوران‌دار با دادن مبلغی پول به یکی از دوستانش از او خواست تا نقشه این آتش‌سوزی را اجرا کند. شایان عامل اصلی این آتش‌سوزی است و حتی من صدای ضبط‌شده آنها را دارم که ماجرای آتش‌زدن خودرو را تعریف می‌کردند.

دستگیری عامل آتش‌سوزی

با اطلاعاتی که مرد جوان در اختیار پلیس قرار داده بود، کارآگاهان به سراغ شایان رفتند. مرد جوان ابتدا منکر آتش‌سوزی شد اما وقتی در مقابل مدارک پلیسی قرار گرفت به ناچار به آتش‌سوزی عمدی اعتراف کرد.

برچسب ها: تدبیر24 ، نقشه داماد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها