بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
تکرار وعده‌ها و امروز و فردا کردن در تسویه معوقات معلمان به ویژه همکاران حق‌التدریس از سوی مقامات ارشد موجب بدبینی و عدم اعتماد به مدیران دستگاه را فراهم ساخته است این موضوع برای معلمان که با صداقت و دلسوزی انجام وظیفه می‌کنند، قابل پذیرش نیست.
تدبیر24»محی الدین بهرام محمدیان معاون سابق وزارت آموزش‌وپرورش در یادداشتی به مشکلات و مطالبات معلمان اشاره کرده است.

او در بخشی از این یادداشت اشاره می‌کند:  اعمال تبعیض در بین کارکنان دولت و شانه خالی‌کردن از پذیرش مسئولیت آسیب‌های روانی و مخدوش سازی منزلت اجتماعی معلمان به واسطه تأخیر و انباشت مشکلات فرهنگیان اعم از شاغلان و بازنشستگان موجب آسیب دیدن کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس شده است.

مشروح این یادداشت بدین شرح است:

خبر تجمع جمعی از معلمان عزیز در شهرهای مختلف در مقابل ادارات کل سازمان برنامه و بودجه و برخی از ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و همچنین اجتماع گروهی از آنها مقابل مجلس شورای اسلامی بعد از هفته بزرگداشت مقام معلم از چند جهت موجب تأثر خاطر همه علاقه مندان نظام تعلیم و تربیت شد.

تکرار وعده‌ها و امروز و فردا کردن در تسویه معوقات معلمان به ویژه همکاران حق‌التدریس از سوی مقامات ارشد موجب بدبینی و عدم اعتماد به مدیران دستگاه را فراهم ساخته است  این موضوع برای معلمان که با صداقت و دلسوزی انجام وظیفه می‌کنند، قابل پذیرش نیست.

 اعمال تبعیض در بین کارکنان دولت و شانه خالی‌کردن از پذیرش مسئولیت آسیب‌های روانی و مخدوش سازی منزلت اجتماعی معلمان به واسطه تأخیر و انباشت مشکلات فرهنگیان اعم از شاغلان و بازنشستگان موجب آسیب دیدن کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس شده است.

 سوء استفاده برخی عناصر فرصت طلب از مطالبات و دل نگرانی‌های معلمان و برخورد نامناسب با معلمان تجمع‌کننده بر دامنه تأثر و ناراحتی افزوده است.

اما پرسش اساسی این است: چه کسانی با اهمال کاری و یا از روی عمد موجب شده‌اند تا با تراکم مطالبات و تأخیر در پرداخت‌ها و اصلاح فرایندها و بهبود روش‌ها معلمان به جای حضور با آرامش خاطر در کلاس‌های تدریس ناچار به بیرون آمدن و اعتراض در خیابان بشوند؟!

آیا مقصران تأدیه حقوق معلمان و سازمان دهندگان چنین تجمعاتی در شرایط سیاسی کشور آن هم بعداز هفته معلم و حضور پر معنای مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند؟!

آیا برخورد نامناسب و نسنجیده با اعتراض و تجمع معلمان اقدام در راستای اهداف مغرضانه بدخواهان نظام نیست؟!

باید همه اعتراف کنیم حق معلم فراتر از این است که برای دریافت حقوق مسلم خود منتظر بماند و با مسئولیت نشناسی بعضی برای احقاق حق خود به مقامات اداری و سیاسی مراجعه کند!

آنچه حق است این است که مقامات به ویژه دولتمردان با ادب و احترام ویژه از تقصیر و قصور خود عذرخواهی کنند و نسبت به جبران مافات با تدبیر و برنامه ریزی در اسرع وقت اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها