بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
تنها 10 دقیقه خواب کوتاه باعث می‌شود تا جزییات چیزی که یاد گرفته‌ایم را به‌خوبی به خاطر بیاوریم.
تدبیر24» محققان دانشگاه هریوت-وات در ادینبوروی انگلیس به این نتیجه رسیدند که سیستم حافظه با «فعال‌سازی مجدد» قوی می‌شود و برای این کار استراحت کوتاه پس از یادگیری می‌تواند نقش مؤثری در این زمینه داشته باشد.

به گفته «مایکل کرایگ» و «میکائیلا دِوِر» استراحت نه‌تنها حافظه را آماده یادگیری چیزهای جدید می‌کند، بلکه اجازه می‌دهد تا مطالب آموخته‌شده را با ذکر جزییات، مجدداً به خاطر بیاوریم.

در این تحقیق از 60 زن و مرد با سن متوسط 21 سال خواسته شد تا به یک مجموعه عکس نگاه کنند. سپس از آن‌ها خواسته شد تا فرق میان عکس‌های قدیمی و عکس‌های مشابه را بگویند. اگر آن‌ها می‌توانستند جزییات و تشابه تصاویر را بازگو کنند، بدین معنا بود که حافظه بهتری دارند. به گفته پروفسور کرایگ، آن‌هایی که پس از به خاطر سپاری تصاویر، استراحت کرده بودند، به‌خوبی جزییات را بازگو کردند. البته به گفته کرایگ مکانیسم بازیابی خاطره هنوز مشخص نیست و نیاز به تحقیق بیشتر در این زمینه است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها