پروژه‌هاي ضد روحاني ناصری

پروژه‌هاي ضد روحاني

يك جريان سياسي خاص با توجه به شرايط فعلي كشور، راهبرد جديدي را براي جلوگيري از اتمام دوره رياست‌جمهوري حسن روحاني طراحي كرده است.
نقش ورزش در جامعه واعظ آشتیانی

نقش ورزش در جامعه

امروزه ورزش در دنيا تبديل به ابزار مهمي شده و كشورهايي كه تعريف جامعي از آن دارند استفاده‌هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي از آن مي‌برند.
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 21
کد خبر: ۱۰۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس یکی از محورهای سوال خود از وزیر آموزش و پرورش را که مقرر شده در صحن علنی بررسی شود، عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان اعلام کرد.
تدبیر24»روح الله بابایی صالح در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سوال ملی خود از سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش که  در صحن علنی اعلام وصول شده است، گفت: با توجه به عدم تحرک وزارت آموزش و پرورش و شخص وزیر در انجام تعهدات خود به جامعه فرهنگیان و همکاران اداری این وزارتخانه سوالاتی را در 4 مبحث مختلف مطرح کردیم.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مبحث اول نظام رتبه بندی معلمان است که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به آن اشاره شده ولی شخص وزیر هیچ گونه حرکتی از خود برای رتبه بندی فرهنگیان نشان نمی‌دهد؛ در حالی که  اگر نظام رتبه بندی صورت گیرد، معلمان درخواست انتقال از وزارت آموزش و پرورش به ارگان های دیگر را نمی‌کنند ولی اکنون غالبا معلمان دارای مدرک دکتری، درخواست انتقال می‌دهند.

وی گفت: نظام رتبه‌بندی فرهنگیان مانند دانشگاه، معلمان را دارای رتبه آموزشی می‌کند که از پایین‌ترین رتبه تا استاد معلمی به آن اشاره شده است که باعث احقاق حقوق معلمان خواهد شد.

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: مبحث دوم کُندی حرکت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است؛ در مورد سند تحول بنیادین بحث های طولانی وجود دارد که در روز صحن به موارد متعدد آن اشاره خواهد شد و از اقدامات وزیر در این حوزه سوال خواهد شد.  

بابایی صالح تصریح کرد: مبحث سوم عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان است؛ همکاران فرهنگی از هر نوع قشری مطالبات زیادی از آموزش و پرورش دارند که این مدت عدم پرداخت به بالای یک سال رسیده است و وزیر باید پاسخگوی وضعیت عدم پرداختی مطالبات این وزارتخانه به فرهنگیان باشد.

وی ادامه داد: مبحث چهارم عدم پرداخت اضافه کار همکاران اداری آموزش و پرورش است؛ متاسفانه پرداختی از جانب آموزش و پرورش به همکاران اداری صورت نگرفته است و این مطالبات از سال 95 باقی مانده؛ در سال 96 مقداری از آن را پرداخت کردند و در دوماه ابتدایی سال جاری متاسفانه پرداختی صورت نگرفته است و این وزارتخانه نیز اهتمامی در این جهت از خود نشان نمی‌دهد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه وزیر آموزش و پرورش در مدت نزدیک به یک سالی که در مسند وزارت قرار دارد، هیچ تحرکی از خود برای انجام تعهدات صورت نمی‌دهد؛ لذا باید پاسخگوی مدیریت ضعیف خود در این حوزه باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها